Steyr LG 110 Hunting i 16J

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav Don Tomaso 12 jul 2012, 06:57

Alla kalibrarna finns med i deras katalog för 2012, bara kolla deras hemsida.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav husis 12 jul 2012, 07:31

Frank69 skrev:Är detta en ny modell av vapnet?
För att följa länken så måste du registera dig.



Bild


Om jag hade 16500 kr liggande så hade denna bössa legat nära till hands. Mycket snygg tycker jag. Är den inte lite lik Cykclonen ;)
Nästa fråga är är Styern värd dubbla pengen ?

För att följa länken så måste du registera dig.

"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav Jazz 12 jul 2012, 07:58

Man gör ofta de här jämförelserna med Fx. Varför? Jo det är för man vill ha Fx till något det inte är. Har man skjutet med Steyr, Edgun, Theoben så vet man varför de är dyrare. Vissa som jag Tex anser det är fullt berättigande.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav Silwer 12 jul 2012, 22:29

Jag gilar inet det emnorma hålet i kolven som vanligt, jo jag vet att det är för att stocken ska passa höger som bvänsterskyttar, annars skul jag aldrig välja det iaf.

Jämförelser med FX käns orelevanta, de tittar knappast på deras grejor, de okuperar helt olika delar av marknaden, FX gör inga tävlingsvapen och Steyr gör egentligen bar olika former av tävlingsvapen.

Mängden sålda är ju därefter med skule jag tro så att säga, luftvapendelen av Steyr är nog inte så stor, men företaget i sig är enormt så de kan nog upphålla tillverkninga av vapen för tävlingskyttar även om det inte skulle vara en guldgruva.

Ärligt talat tror jag inet de behöver bry sig så mycket om den saken, de kan vräka ut nåt militärfordon eller 4wd system åt Mercedes elelr nåt under tiden.

Vill inte starta krig om FX vs Steyr, men just här håller jag med Jazz, behöver man fundera så förstår man inte helt enkelt.

Don efter person och nivå.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav husis 12 jul 2012, 22:42

Silwer skrev:Jag gilar inet det emnorma hålet i kolven som vanligt, jo jag vet att det är för att stocken ska passa höger som bvänsterskyttar, annars skul jag aldrig välja det iaf.

Jämförelser med FX käns orelevanta, de tittar knappast på deras grejor, de okuperar helt olika delar av marknaden, FX gör inga tävlingsvapen och Steyr gör egentligen bar olika former av tävlingsvapen.

Mängden sålda är ju därefter med skule jag tro så att säga, luftvapendelen av Steyr är nog inte så stor, men företaget i sig är enormt så de kan nog upphålla tillverkninga av vapen för tävlingskyttar även om det inte skulle vara en guldgruva.

Ärligt talat tror jag inet de behöver bry sig så mycket om den saken, de kan vräka ut nåt militärfordon eller 4wd system åt Mercedes elelr nåt under tiden.

Vill inte starta krig om FX vs Steyr, men just här håller jag med Jazz, behöver man fundera så förstår man inte helt enkelt.

Don efter person och nivå.


Nu förstår jag :) Det är som med min Harley "behöver jag förklara för dig så förstår du inte ändå.” Jag har en polare som har en Styer LG 110 FT och en hel bunke FX. Styern hänger på väggen och har släppt ifrån sig 30-40 skott och när jag frågade varför han inte skjuter med den, svarade han den är för tråkig. Smaken är som baken :wink:
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav Silwer 12 jul 2012, 22:52

Nu ser jag iofs inet hru FX vapen är roligare direkt, iofs har de väl ofta mer efekt och de har magasin osv, gillar man främst sånt skytte är nog en Stey et felköp.


Men köper man för kvalitet och riktigt matchtrycke osv så är det rätt så att säga, släktskapet är ju mer at tbåfda är PCP vapen inget annat.

Själv tycker jag de flesta PCP är ganska själlösa och inet blir det bättre när de är rätt skrammliga med, för de flesta är det ju en ekonomisk fråga, få har nog en Steyr på väggen och tycker den är tråkig liksom, då säljer man ju den såklart.

Om din polare har de vapenn har du väl fått prova antar jag, märker du ingen skillnad själv? jag fattar inte riktigt vad du far efter.

Det är inte triktigt so med att ha en en H-D då du inte kan se den som teknologisk överlägsen, det är en annan sak där du inte kan förklara för mig, vad kan jag i stället inte förstå då ingen logik kan användas.

OBS ja ghar ingen Steyr eller lär ha nån, men jag vet iaf skillnaden mot en Cyclone.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav husis 12 jul 2012, 23:04

Silwer skrev:Nu ser jag iofs inet hru FX vapen är roligare direkt, iofs har de väl ofta mer efekt och de har magasin osv, gillar man främst sånt skytte är nog en Stey et felköp.


Men köper man för kvalitet och riktigt matchtrycke osv så är det rätt så att säga, släktskapet är ju mer at tbåfda är PCP vapen inget annat.

Själv tycker jag de flesta PCP är ganska själlösa och inet blir det bättre när de är rätt skrammliga med, för de flesta är det ju en ekonomisk fråga, få har nog en Steyr på väggen och tycker den är tråkig liksom, då säljer man ju den såklart.

Om din polare har de vapenn har du väl fått prova antar jag, märker du ingen skillnad själv? jag fattar inte riktigt vad du far efter.

Det är inte triktigt so med att ha en en H-D då du inte kan se den som teknologisk överlägsen, det är en annan sak där du inte kan förklara för mig, vad kan jag i stället inte förstå då ingen logik kan användas.

OBS ja ghar ingen Steyr eller lär ha nån, men jag vet iaf skillnaden mot en Cyclone.


Jag tyckte de var lika Styern och Cyclonen mer än så var det inte. Styern har jag inte skjutit med men hans FX -bössor har jag testat. Det var han som för ett par år sedan lurade in mig i denna förtrollade värld :) Vi ska skjuta någon dag nästa vecka och då ska jag testa Styern. Jag återkommer med vad jag tycker. Alla FX bössorna vi skjuter med är 10 J utom Revon för den är det licens på.
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav Silwer 12 jul 2012, 23:12

Ok, utseendemässigt menar du, tja Cyclonen är ärlig talat snyggare än den där haha.

Jag tycker de är en av de FX som ser bäst ut faktikst ihop med Cutlas valnöt och gamla FX2000, sen är de flesta andra fula på nåt sätt nästan även om det inte behöver hindra att de kan vara kul ändå.

OBS jag är inte sur eller nåt, jag har en Fx kvar nu bara, jag hade en Cyclone förr men kunde inte ha den för nåt längre och licens är omöjligt för mig så den sålde jag, nu är det en gammal Verminator kvar bara som jag heller inte använder alls längre, den är skitful men en rätt kul bössa pga formatet och att den ha ren del luftmängd att ha med, trist byggkonstruktion dock kvalitetsmässigt och taskigt trycke som bara helvete sämre än på månag fjäderbössor imo, stör mig enormt på det, ska prova byta till en rak avtryckare för ett se omk det käns bättre.

Jag kan dock förstå Steyr som val om man gillar sånt skytte och har råd, men som sagt kanppast nåt jag köper, man ska ju ha nytat av det man har med tycker jag och har de ingen charm så är de bara just tråkiga att ha ståendes. :)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav husis 12 jul 2012, 23:25

Silwer skrev:Ok, utseendemässigt menar du, tja Cyclonen är ärlig talat snyggare än den där haha.

Jag tycker de är en av de FX som ser bäst ut faktikst ihop med Cutlas valnöt och gamla FX2000, sen är de flesta andra fula på nåt sätt nästan även o mdet inet behöver hindra att de kan va rkul ändå.

OBS jag är inte sur eller nåt, jag har en Fx kvar nu bara, jag hade en Cyclone förr men kunde inet hja den för nåt längre så den sålde jag, nu är det en gammal Verminator kvar bar som jag heller inet använder alls, den är skitful men en rätt kul bössa pga formatet och att den ha ren del luftmängd att ha med, trist byggkonstruktion dock och taskigt trycke som bar helvete sämre än på månag fjäderbössor imo.

Jag kan dock fröstå Steyr som val om man gillar sånt skytte och har råd, men som sagt kanppast nåt jag köper, man ska ju ha nytat av det man har med tycker jag och har de ingen charm så är de bara just tråkiga att ha ståendes.


Jag har ju en Cyklone och två HW en 97 och en 95 så mitt nästa vapen blir något PCP men det får dröja ett tag. Hoppas man kan spara ihop ett till nästa sommar. Lite nyfiken är jag på BSA R-10 eller FX 500 eller Huntingmaster FIELD TARGET AR6 eller Air Arms S510 TWICE. Äh du ser det finns å mycket man vill ha :cheeRs:
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav Silwer 12 jul 2012, 23:31

BSAn är jobbig att ostrypa då man måste byta hela delar i den dyrt så köp isf en FAC direkt om du gör det valet.

Inget för mig nu jag ha rinet ens råd md vettiga kikarsikten för det jag har, men nån fjäderbössa kanske det blir då jag har svårt att låta bli sånan om de har rätt pris och av rätt modell.

PCP ger jag upp då jag inte kan få licens, jag känner inga andra skytta och det finsn inte nåt ställe att skjuta sånt på längre här.

Nåväl skitsamam Steyr i 16J var det här.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav husis 15 jul 2012, 09:44

Såja nu har jag klämt på en Styer 5 Hunting Magasin. Då är den stora frågan är den värd mer än dubbla pengen mot en FX ? Svaret är ett rungade jajamensan :Thumbupp: Hela bössan var ett mästerverk :) Stocken, laddningen, finishen var GRYM. Jag sköt inte med Styern men det behövs inte, det räckte med och hålla i den. Såja Silwer och Jazz är ni lugna nu :wink:
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav gubbe 15 jul 2012, 09:56

husis skrev: Hela bössan var ett mästerverk Stocken, laddningen, finishen var GRYM.


Jo den duger säkert :) Saker jag undrar över, är pipan gängad där fram, är bakkappan justerbar, ser inte kolvkammen lite låg ut för skytte med kikare? Hur fyller man tuben?
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Steyr LG 110 Hunting i 16J

Inläggav husis 15 jul 2012, 10:07

gubbe skrev:
husis skrev: Hela bössan var ett mästerverk Stocken, laddningen, finishen var GRYM.


Jo den duger säkert :) Saker jag undrar över, är pipan gängad där fram, är bakkappan justerbar, ser inte kolvkammen lite låg ut för skytte med kikare? Hur fyller man tuben?


Ajdå så länge vågade jag inte hålla i den ;) Då hade jag väl tagit ett finaxlån ochh tagit med den hem. Jag har inte hållit på så länge med skyttet så jag vet inte riktigt hur hög eller låg kolven på en bössa ska vara. Själv har jag inte så stora sikte 44 är max ett 40 och ett 32 då behövs inte så höga fästen. Inte heller vet jag var man fyller på men sådant tar jag lite för givet att det ska funka.
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Föregående

Återgå till Steyr

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Sponsorer