trötta?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

trötta?

Inläggav angeeer 01 aug 2018, 23:53

:smt007 Har läst nästan för många trådar på detta forum och börjar tröttna.
Postar en ny medlem något om att stoppa in ny fullfart fjäder så blir det liv eller iaf en massa nya meddelanden. Hjälp han eller skit i att skriva tycker jag.
Samt varför är det bara Mörrums skytteklubb som skriver?.? låt dom plinka .177 race i Mörrum på ft. Sjukt roligt menar inget illa :) .
Jag menar faktiskt inget illa men läs själv alla trådar om folk som är nya och behöver råd.
Det är ju såååå jävla drygt o läsa mångaaa av era svar... Det är ett forum. regler finns fine.
:arrow: :twisted: kiss>
angeeer
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 mar 2018, 18:14
Ort: sölvesborg
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FX AIR

Re: trötta?

Inläggav proton 01 aug 2018, 23:59

jag försöker hjälpa till om jag kan , men rena trimningfrågor tar jag inte i om inte TS har egen kronograf så att han kan kolla så han ligger på rätt sida om lagen efter ändringar och modd , sedan så tror jag många ggr hur frågan ställs , avgör vilket svar det blir och vilken hjälp härifrån :wink: och nej jag är ingen surgubbe
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Följande användare vill tacka proton för detta inlägg
angeeer (02 aug 2018, 00:33), ZaphodB (02 aug 2018, 14:33)

Re: trötta?

Inläggav angeeer 02 aug 2018, 00:34

:Thumbupp:
proton skrev:jag försöker hjälpa till om jag kan , men rena trimningfrågor tar jag inte i om inte TS har egen kronograf så att han kan kolla så han ligger på rätt sida om lagen efter ändringar och modd , sedan så tror jag många ggr hur frågan ställs , avgör vilket svar det blir och vilken hjälp härifrån :wink: och nej jag är ingen surgubbe
angeeer
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 mar 2018, 18:14
Ort: sölvesborg
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FX AIR

Re: trötta?

Inläggav angeeer 02 aug 2018, 00:35

Handlar inte om trimning så direkt.. Mer allt surt tråkigt som skrivs. Inget jag kommer svara på om folk frågar tror inte jag är den första som reagerar :) :Hughug: :thumbupp:
angeeer
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 mar 2018, 18:14
Ort: sölvesborg
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FX AIR

Re: trötta?

Inläggav Luftpangarn 02 aug 2018, 00:44

Alltså Angeer, det finns människor som jag, som har "skrivklåda" :-) Men jag ser också bland svaren, att en del svar kommer från personer som varit medlemmar i flera år. De har bara inte "skrivklåda".

Senast kom ett svar på 3D skrivartråden av en "tyst" deltagare. (För farao, ta inte detta som trist kritik!!!! Det är jag som är konstig - inte du!) Personen väljer att mer selektivt än jag gör, svara när motivation och bidragsvärde driver hen. Verkligen inget fel!!!
Tvärtom, tycker jag det är ganska pinigt, att jag dyker upp som inläggsavsändare så ofta. Har faktiskt avstått någon gång från kommentar. (Fan tro't :-) ) Fast jag bara ville tacka eller bekräfta en tankegång i någons inlägg.

Forumet har typ 14'000 deltagare. Om några dyker upp som inläggsförfattare med flera års mellanrum, säger mig detta att det finns flera tusen läsare, som inte lider av min skrivklåda. :oops:

Samtidigt tänker jag, att knasbollar som jag, hjälper till att hålla ett forum flytande ?!? Alla skriver inte deckare, men om ingen gör det, blir bokståndet djävligt tråkigt. :roll: Sen kanske inte just jag skriver världens bästa deckare / luftvapen.info inlägg.

Om någon tycker jag brer ut mig, är jag tacksam för tillsägelse!!! :wink: Verkligen!!! :oops:

Visst, skåne är överrepresenterat. Jag tänker försöka ändra det, på något sätt. Men just nu är det som det är. Och Skåningarna inspirerar mig! :)

Jag tycker detta forum har utomordentligt få sura inlägg. Hur har du lässt, undrar jag. :shock:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: trötta?

Inläggav 1qaz1qaz 02 aug 2018, 05:57

Tycker att forumet är lite i dvala om man jämför för några år sen. Några stora profiler har slutat skriva eller så har de inget att säga längre?
Jag stör mig inte på trimtrådar.
Har man chronograf och man tunar sin bössa så självklart så ligger man över ibland.
Men..... Snackar man om svartfågel, duvor och andra djur så lackar jag. Oftast skriver jag inget men tänker mörka tankar.
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: trötta?

Inläggav börne 02 aug 2018, 08:50

angeeer skrev:Samt varför är det bara Mörrums skytteklubb som skriver?.?låt dom plinka .177 race i Mörrum på ft.

Menar inget illa... men vad menar du?

Menar du att det är trist att läsa om att vi skjuter med FT bössor så kan det ju bero på att vi är en förening med många tävlande i FT.

Menar du att det är kul att vi faktiskt syns då jag personligen gärna fotar & skriver ett inlägg efter varje skyttelördag så tack... men jag fattar faktiskt inte vilket av det i din text!

Jag kan själv tycka att syns man inte så finns man inte. Inte många klubbar som faktisk aktivt lägger ut lite bilder så andra som kanske funderar på att bli medlem i en förening ser vad dom håller på med.

Angående rena trimningsfrågor har ju Leopold förklarat gång på gång varför inte det ska finnas så det går jag inte in på!
Senast redigerad av börne 02 aug 2018, 15:04, redigerad totalt 1 gång.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: trötta?

Inläggav Bara7 02 aug 2018, 10:04

Jag tycker det är tråkigt att vi inte tillåter trimning. Det var det som drev forumet för några år sedan, se nu hur dött det är. Kanske skall ni se över reglerna.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: trötta?

Inläggav Beangan 02 aug 2018, 10:33

Kanske ska du kolla över lagarna i detta land?
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: trötta?

Inläggav Bara7 02 aug 2018, 10:41

Beangan skrev:Kanske ska du kolla över lagarna i detta land?
Jag känner till lagarna, i detta land. Vad har det med trim att göra, man kan trimma på olika sätt, har man licens är det inga problem att göra justeringar. Nästan alla gör det, visa då istället hur man på ett säkert sätt. Det säljs ju t.o.m fac bössor på forumet utan licens hur ställer ni er till det?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: trötta?

Inläggav gubbe 02 aug 2018, 11:46

Det vore väldigt skoj att kunna skriva och läsa om hur man trimmar och tunar en luftbössa till höga effekter. Det tycker jag, och säker många fler.
Många nyblivna luftskyttar skulle säker logga in för att så snabbt och lättvindigt som möjligt skaffa sig dom kunskaper som behövs.
Men, hur bra vore det egentligen? Att forumet skulle bidra till att öka antalet olagliga vapen.
Även om vi här "bara" pratar luftvapen så kan jag känna att en cal .25 bössa med 50-70J i fel händer inte känns så bra. :-(

Luftpangarn skrev:Samtidigt tänker jag, att knasbollar som jag, hjälper till att hålla ett forum flytande

Absolut. Många gånger är det just medlemmar som inte varit här så länge som tillför mest. :thumbupp:

1qaz1qaz skrev:Några stora profiler har slutat skriva eller så har de inget att säga längre?

Jag upplever att det är medans man söker sin nisch inom luftvapen så både frågar man och svarar och hjälper andra.
Sen när man sitter där med sin "perfekta" utrustning så blir inte behovet lika stort längre.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: trötta?

Inläggav 1qaz1qaz 02 aug 2018, 12:18

1qaz1qaz skrev:Några stora profiler har slutat skriva eller så har de inget att säga längre?

Jag upplever att det är medans man söker sin nisch inom luftvapen så både frågar man och svarar och hjälper andra.
Sen när man sitter där med sin "perfekta" utrustning så blir inte behovet lika stort längre.[/quote]

ok.... 14000 är kvar här med halvtaskiga bössor :smt016
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: trötta?

Inläggav proton 02 aug 2018, 12:24

det jag saknar är vilda 2240 byggen och liknande , att bygga och fila på de billiga modellerna är ett bra sätt att lära sej luftvapen och hur de fungerar , hur jag trimmar mitt avtrycke är viktig info !!!!

så vakna nu och rota fram några veckors trevlig hobby och förvandla din bysse till nått bara du har och äger :roll: rikligt med bilder så klart .
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: trötta?

Inläggav Luftpangarn 02 aug 2018, 12:26

gubbe skriver
"Jag upplever att det är medans man söker sin nisch inom luftvapen så både frågar man och svarar och hjälper andra.
Sen när man sitter där med sin "perfekta" utrustning så blir inte behovet lika stort längre.[/quote]

Det där tror jag är en ganska skarp iaktagelse! Jag håller på att återuppliva och utveckla min skyttehobby. Och då har jag snubblat in här :-) Och så får jag en massa bra hjälp och inspiration. :Hughug: Och förhoppningsvis kan jag kanske bidra med något. :lol:

Sedan kan ju aktiviteten i en viss hobby gå i vågor, och vara olika intensiv, eller tom vila periodvis, över tid. För mig först mellan 7-12 års ålder, sedan 18-19 (krut i USA) och nu från 55. För mig känns de senaste månaderna som början på min tredje period. (Dottern kräver inte alls så mycket tid längre - hon e 17 och hänger inte pappa i byxbenen längre :wink: )
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: trötta?

Inläggav Archon 02 aug 2018, 12:29

angeeer skrev::smt007 Har läst nästan för många trådar på detta forum och börjar tröttna.
Postar en ny medlem något om att stoppa in ny fullfart fjäder så blir det liv eller iaf en massa nya meddelanden. Hjälp han eller skit i att skriva tycker jag.
Samt varför är det bara Mörrums skytteklubb som skriver?.? låt dom plinka .177 race i Mörrum på ft. Sjukt roligt menar inget illa :) .
Jag menar faktiskt inget illa men läs själv alla trådar om folk som är nya och behöver råd.
Det är ju såååå jävla drygt o läsa mångaaa av era svar... Det är ett forum. regler finns fine.
:arrow: :twisted: kiss>


Lägger man bara sina ord lite fint så är det inga som helst problem att få hjälp med trimning på det här forumet. Om man skriver 'jag vill trimma min bössa så att jag lätt kan ta död på skator, kråkor m.m', så låter det betydligt sämre än om vederbörande i stället skriver exempelvis 'Hjälp, min bössa ger bara 5 joule. Hur ska jag få upp den till lagliga tio joule?' eller 'Jag har precis erhållit en vapenlicens och har tillstånd att utöva skyddsjakt. Hur gör jag för att öka effekten i mitt vapen?'
Flera av medlemmarna på det här forumet tävlar i någon form av luftgevärsskytte, och det är således inte särskilt konstigt att dom eftersträvar en mer seriös framtoning i det som skrivs här. Det finns tyvärr en del idioter som missbrukar luftvapen och dom mer seriösa skyttarna vill naturligtvis inte att dessa avarter av det mänskliga släktet ska svärta ner deras älskade hobby.

Själv kan jag ibland tröttna på folk som ställer frågor utan att använda sig av sökfunktionen på det här forumet. Ofta kan man se att det redan finns x antal trådar om ett visst ämne, och vederbörande hade således kunnat läsa dom befintliga trådarna och där fått svaret han/hon eftersökte, i stället för att starta en helt ny tråd om samma ämne.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Tempest (02 aug 2018, 12:30), Luftpangarn (02 aug 2018, 12:34), gubbe (02 aug 2018, 12:38), sigge63 (02 aug 2018, 13:13), börne (02 aug 2018, 15:09)

Re: trötta?

Inläggav ZaphodB 02 aug 2018, 14:45

proton skrev:jag försöker hjälpa till om jag kan , men rena trimningfrågor tar jag inte i om inte TS har egen kronograf så att han kan kolla så han ligger på rätt sida om lagen efter ändringar och modd , sedan så tror jag många ggr hur frågan ställs , avgör vilket svar det blir och vilken hjälp härifrån :wink: och nej jag är ingen surgubbe


Jag känner igen mitt sätt att agera, direkta trimningsfrågor svarar jag inte på, om man däremot frågar mig om något tekniskt eller vilka delar man behöver för att fixa ett problem så svarar jag mer än gärna, och är det kunskap som kan användas i fel syfte i fel händer försöker jag ta det i Pm, för jag vill inte att vår hobby ska få dåligt rykte.

Men ibland är ju gränsen hårfin mellan kunskap som behövs för trimning eller kunskap som behövs för service, ska man ex. plocka bort hammarfjäder o.s.v så måste man ha kronograf för att kunna justera in sakerna igen, visst kan man räkna varv och komma hyfsat nära men 1/4 varv kan göra mer skillnad än vad man tror ibland. Själv kör jag alltid slutjusteringen med kronograf om jag lossat något som kan påverka effekten och brukar köra med lite mild gänglåsning så att inte effekten sjunker heller för att saker gängar upp sig själv (Loctite 222 är perfekt, gjord för delar som ska gå att justera men låser ändå så att inget rubbas av sig själv).

Försöker att inte vara surgubbe jag heller men ibland känner man på sig om man bör dela med sig av information eller inte.

Och handen på hjärtat, nästan alla har väl någon gång tummat på vad man får och inte får?

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Följande användare vill tacka ZaphodB för detta inlägg
Luftpangarn (02 aug 2018, 16:43)

Re: trötta?

Inläggav tankryttarn 02 aug 2018, 15:37

är väll inte olagligt att tala om hur man trimmar saker?? det olagliga är väll när det utförs på tex en bil eller ett luftgevär?
är ju rätt märkligt att man får köpa trim fjädrar och annat smått och gott eller stora turbo aggregat till en gammal volvo 740 med flera hundra hk. men de är ju skillnad om någon skjuter sönder ett fönster eller den med Volvon med flera hundra hk tappar kontrollen och mejar ner en förskoleklass som väntar på en buss!! man kan se på saker på olika sätt. kanske en rutten jämförelse. men ja tror ni fattar hur jag menar.
det man inte gör idag, slipper man göra om i morgon!!
Användarvisningsbild
tankryttarn
 
Inlägg: 653
Blev medlem: 07 aug 2008, 21:03
Ort: örebro län
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 12 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: just nu! sumatran, fx cutlas

Re: trötta?

Inläggav Svart 02 aug 2018, 18:00

Det brukar svaras att forumet inte ska uppmana till eller bidra till olagliga aktiviteter. För dels får man inte göra det, dels försämrar det forumets och vår hobbys rykte. Det vill man ju inte heller, eller hur?
Vi kunde säkert ha lov att ha licensfria gevär uppåt ganska många joule om det var ett snällare samhälle. Eller bara 3 joule om det blir ett elakare samhälle.
Det vill vi ju inte heller.

Jag tycker det är kanonroligt att forumet är så pass aktivt som det är. Många andra har gått under iom ansiktsbok. Så fortsätt skriva gott folk! Och gärna fler projekttrådar! Jag läser många av de gamla med behållning och går själv i modifieringstankar. Att göra en at44 bra nog för FT är ju en välgärning som jag läst flera gånger till exempel.
Och när jag ändå skriver: Tack moderatorerna som håller oss på rätt spår!
FX Royale 300 .177
Svart
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 31 mar 2017, 07:41
Ort: Landvetter
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 8 gånger i 4 inlägg

Re: trötta?

Inläggav skånepåg 02 aug 2018, 18:01

Luftvapen folket är nog de mest rädda som finns när de gäller frågor om trimm och liknande, och de finns en anledning till detta som jag kommer till sist*
De pratas ganska fritt på forum om mycket saker som är och kunde vara mer farligt än en luftbössa som är över 10 joule. Jag tycker absolut inte man ska berätta hur man trimmar något till de som frågar direkt, det är ju ganska uppenbart att hen är ute efter att skjuta blyet snabbare än man får. Dock finns de ju en hel del att lära sig om man vet hur en pcp bössa är uppbyggd och fungerar, som är bra att veta när man ska ställa in och tuna sin bössa för fler skott osv...och det är de personerna som får ta den hårda vägen att lära sig genom att goggla sig fram till de mesta, sen å andra sidan är det de som verkligen vill veta och lära sig tekniken som lägger manken till och gör det, de som vill trimma vill gärna ha de lätt och provar fråga på forum.

Och Nää det är ingen skillnad på en trimmad moppe eller trimmad luftbössa, bägge är olagliga och kan orsaka skada.

* anledningen till att vi(luftvapen intresserade) ej vill hjälpa andra som har direkta trimmfrågor är att vi värnar om oss själva, desto fler som vet hur man trimmar kommer missbruka det och till slut kan de skada en annan person eller djur och i slutändan kan de bli hårdare lagar här än det redan är i Sverige.

jag är ingen förespråkare för att saker ska vara hemliga, för det är som tankryttaren sa: det är inte olagligt att prata om trimm, utan bara om man gör det, däremot när de gäller luftgevär är det nog 95% av de som frågar om trimm EJ är luftvapen entusiaster, de vill bara trimma för att det är häftigt och farligt, och de personerna(i stort sett alla som frågar om trimm) bör ej få sina svar härifrån..... Så tycker jag.....
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Följande användare vill tacka skånepåg för detta inlägg
Luftpangarn (02 aug 2018, 20:09), ZaphodB (03 aug 2018, 03:18)

Re: trötta?

Inläggav skånepåg 02 aug 2018, 18:08

Med andra ord(kortare version av mitt långa inlägg ovanför): NEJ! hjälp INTE de som frågar om trimm!!!!
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: trötta?

Inläggav 1qaz1qaz 02 aug 2018, 18:24

Mer än ofta så näms det vad man behöver för uppnå licensnivå hos handlarna.
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: trötta?

Inläggav T.Lundberg 02 aug 2018, 19:20

Alltid trött. Men ett tips eller två ... Tänk flöde tänk volym tänk kraft så löser sig det mesta. Om de fungerar i någorlunda "harmoni"så får man en "motor" som levererar en hanterbar förutsägbar behaglig kraft. En del föredrar en helt hysteriskt spetsig leverans av kraft medans andra föredrar ett mer jämt flöde. Helt efter person och don. Då det handlar om luftgevär så är det att förflytta en massa genom en viss mängd styrning under en viss tid med en viss mängd kraft. För de flesta handlar det om att tuna en "motor" att lämna nära på exakt samma effekt varje gång. För andra så är det dragracing one pull och sen är det bra. En del behöver man inget körkort för medans annat krävs det...
Tur att en ä sum en ä så en ente ble som en sulle
Användarvisningsbild
T.Lundberg
 
Inlägg: 919
Blev medlem: 07 jun 2013, 13:06
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 95 gånger i 79 inlägg
Skytteklubb: HSR.Outlaw
Luftvapen favorit: FWB300S,HW30S,LGV,Buccaneer SE

Följande användare vill tacka T.Lundberg för detta inlägg
atte69 (02 aug 2018, 21:26), ZaphodB (03 aug 2018, 03:19)

Re: trötta?

Inläggav Kapten Kamin 02 aug 2018, 20:02

Det är sommar... För varmt att sitta inne och skriva..
Är hellre ute och skjuter eller badar nu. :cheeRs:

Till hösten blir det nya spännande projekt och då kommer trådarna igen..
angeeer skrev:Det är ju såååå jävla drygt o läsa mångaaa av era svar..

Skriv egna svar då som är nåt att ha, gnällspik.
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: trötta?

Inläggav angeeer 02 aug 2018, 20:20

Lite regn sen blir vi alla glada på forumet
Senast redigerad av angeeer 02 aug 2018, 20:23, redigerad totalt 1 gång.
angeeer
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 mar 2018, 18:14
Ort: sölvesborg
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FX AIR

Re: trötta?

Inläggav Clumber 02 aug 2018, 20:36

Det är ju jättebra att detta forum fortfarande har liv o rörelse för det finns ju andra där det är nästan dött med inlägg o tips.
Så alla ni som skriver tack för det är skoj att se foton o annat o för att man får tips här.
Clumber
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 31 maj 2017, 19:25
Ort: Utanför Falköping
Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 16 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: FX T12

Följande användare vill tacka Clumber för detta inlägg
Kapten Kamin (02 aug 2018, 22:59), börne (02 aug 2018, 23:44), Luftpangarn (03 aug 2018, 02:30)

Nästa

Återgå till Fx Airguns

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster

  • Sponsorer