Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav johansson939 20 nov 2016, 15:39

Ni som inte fått svar av dom eller blivit dåligt bemötta. Både av Tobbe och FX. Jag skulle vilja se vad ni skrev eller hur eran kommunikation såg ut från början.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 20 nov 2016, 15:55

de står ju på FX hemsida att man i första hand ska kontakta sin återförsäljare, antar att de flesta mail som inte besvaras av FX beror på just detta..... där har vi nog svaret på 90% av alla obesvarade mail från FX kan jag tänka mig.

Mailar man Tobbe om en sak och inte får svar, ja då provar man igen, 3:e gången mailar man FX, men antar att många inte säger att de prövat maila återförsäljaren först.

Min syn på den biten
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Avalonblower 20 nov 2016, 15:58

börne skrev:
Avalonblower skrev:Som man ropar får man svar..

Den som mailar till FX får vanligtvis inget svar - den som ringer och talar med honom personligen brukar däremot få bra svar.

Man ska kunna få ett vettigt svar på frågor även via mail. Alla har inte tid eller möjlighet att springa ifrån sitt arbete & ringa osv, smidigt att slänga iväg ett mail i lugn & ro.

Givetvis får man oftast inga bra svar om man vräker ur sig saker, men sa jag något om att "ropa"!? Man kan ju faktiskt ställa en vettig fråga även via mail.

Som sagt... alla kunder har rätt till samma service oavsett om man känner ägaren eller inte, man ska få svar oavsett om man ringer eller ställer sin fråga via mail, allt annat är ju bara skitsnack!


Jag håller helt och hållet med dig i sak men så fungerar inte FX Airguns - på gott och ont...

Fredrik gillar inte skriven kommunikation, varken i mail eller form och det har präglat verksamheten. Då han fattar besluten och då delegeringen är sparsam så fungerar inte mailkommunikation så bra där. Samma sak med hemsidan, den uppdateras sällan och oftast med långa eftersläp.

Här finns det utan tvekan utrymme för förbättring hos FX Airguns och Hurricane är ljusår bättre på detta...
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav gubbe 20 nov 2016, 16:13

Trådskaparen har fått fram sitt budskap, med råge.
Nu diskuteras återförsäljare och tillverkares ev mejl och kundkontakt något som självklart är viktigt.
Dock, eftersom inte någon av dem deltar i diskussionen låser jag tråden.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Följande användare vill tacka gubbe för detta inlägg
Beangan (20 nov 2016, 16:21)

Föregående

Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

  • Sponsorer