Wow! Hatsan AT44-10

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Wow! Hatsan AT44-10

Inläggav Silwer 07 nov 2018, 13:00

DEt beror på det där med bajs o kisset, tungmetaller i städer som har sådant gör att man inte bar kan kavla ut slutprodukten på fälten.

Löjligt god ekonomi, alla siffror visar mm, haha tja man kan leka med statistik hur man vill, alla dessa som jobbar fast de bar är placerade på andra platser och är öppet inskrivna som arbetslösa.

Men vad kul med det fantastiska Sverige får jag säga, det märks inte direkt för vanligt folk, utan snarare är min generation den första som fått det sämre än våra föräldras på mycket länge, visserligen så är gapet mellan hyfsat välbeställda och dce som har det mycket mycket större idag.

Låg arbetslöshet "objektivt sett" fy fasen ja nog är du politiker alltid, hörs på gnällert om hur det är att vara lokalpolitiker med fö haha, de har det alltid förjävligt fast de minsan ställer upp, som om de inte bar kunde sluta och isf gå över till de här fantasatiskt indrivande sakerna de kunde göra i stället.

Det samma gäller proffspolitikerna, de har inte gjort annat sen de var barn, att de skulle var spå hejdlöst eftersökta i världen är nog inget som i verkligheten stämmer utan mer ett sätt att bidra med att höja sin egna status, trots allt sitter ma nu på en plats där man kan få ge sig själv påökt.

Direktdemokrati var inte efterfrågat öht, det är vi allt för många före, men nu följer de ju inte vad folk har röstat mot utan vad media har bestämt är vad man får tycka i Sverige.( det skrattas åt CNN propaganda, men samtliga svenska kanaler har sin propaganda)
Rekomendabelt kasta ut TVn, det gjorde jag, allt finns på nätet du kan viuilja underhållas av, och lär er tänka helt själva.
Man påstår hur fint man vill hjälpa alla från andra länder här med arbete osv, sen betalar samma fina områden exkta skattestålar för att tja man vill ju inte ha drägget just där man själv bor, nån måtta får det vara.

Sen om det kanske vore lika bra att den smörjan kunde var samma parti är väl kanske lika bra, Moderater funderar om de ska leda ihop med vänstern hehehe, då har allt fallit, den gamla blockpolitiken är borta och duger inte till idag längre.

När den kom till var folk klart som människa lätta att sortera in i det här, inte nu.

Jag röstade nej till EU för jag trodde inte skulle ge nåt, men JA vann, det var om vi skulle byta valuta där NEJ vann, och det visade sig väl att byte av valutan inte direkt blivit guld och gröna skogar som påstods då.

Objektivt sätt så anser jag väl att vi inte ska dra mer politik på foumet här, eller religion eller bästa bilmärke haha.

Så det får bli slutordet bara för att du skrev så mycket, trots allt vill vi här hålla oss till ämnet även om det kan var lätt att glida iväg.

Jag nöjer med mig att jag föhoppningsvis är död och borta innan verkligheten kommer ikapp.:-)

Ge det några år med Hatsan AT44 och testat lite annat så får du perspektiv på det här du med, inte sagt tat AT44an är alltid dålig, för jag har sett motsatsen, den är en bösssa för sina 2500 i billigast modell den är (jo resten är pålägg i Sverige) med stora anor i 90talets pcper.

Lycka till med den iaf, jag hoppas det är en .177 annars kommer 10J kännas halvdant.
Senast redigerad av Silwer 07 nov 2018, 13:07, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Wow! Hatsan AT44-10

Inläggav Luftpangarn 07 nov 2018, 14:16

Ja Silwer, bössan är .177 med däet tillhörande rakare kulbana. :wink: Tanken är att med PCP och .177 i 10J kunna göra ett rimligt försök på FT. Osså ett ZOS 10-40x 50 ESF sikte. Och om organiserat FT inte visar sig vara min grej - vilket jag har svårt att tro - är AT44-10 ändå en bössa jag sneglat på innan jag hade hört talas om FT, så den gör mig lycklig hur som haver. :) Och något slags FT-inspirerat skytte kommer nog vara en viktig sak i mitt hobby skytte hemmavid, hur som helst! Den inspirationen har jag detta forum att tacka för! :Thumbupp:

P.S. Om du eller andra ser annorlunda på politik än jag gör, hindrar det mig inte från att uppskatta dig och andra på andra sätt! Tex här på forumet! (Kanske är du även en djävel på korvgrillning eller berätta roliga historier, eller som Börne - fota djäkligt bra!)

P.P.S. Jag är egentligen inte politiker, det var bara litet roligare tillspetsat att skriva så. Det tar för mycket tid och är generellt sett dåligt betalt. De flesta tjänar mer både före och efter tiden som politiker. Och att vara kommunpolitiker, kostar oftast minskad arbetsinkomst. Jag är partimedlem, inte mer, vilket framkom senare. Dock mer än genomsnittligt intresserad av politik.

Jag håller med om att detta forum faktiskt skall vara inriktat på luftskytte. Den här tråden har spårat ur fullständigt. :lol: Men början på urspårningen hade med plastskrot från plinkningsmål och blyammunitions eventuella farlighet i skyttevallar (och naturen) att göra. Sådana ämnen, samt diskussioner kring tex vapenlagar, är ok här tycker jag, även om det egentligen är politiska frågor. Men här flippade vi ur. :lol:

Men en gnutta kringprat som inramning kan höja läsvärde och bidra med litet "mjukare" mänsklighet, än bara ammo och gevärskolvar. Litet vedhuggning, solnedgångar, cyckelturer och en höna som obekymmrat korsar en FT-lane ( :-) ), eller en gosedjursräv på bilden av ett gevärsfodral, ger litet färg åt inlägg och diskussioner.

Litet är det som de klassiska reglerna för middagskonversation. Man skall inte tala om sjukdomar, religion eller pengar. :wink: Och kanske bör man tillfoga politik. :lol:

Klart slut i politikdiskussionen! :)
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Wow! Hatsan AT44-10

Inläggav Silwer 07 nov 2018, 15:09

Ingen fara, jag är ingen som försöker ge mig på nån utanför vilka vi är här på forumet som figurer.

Forum tillåter ju trots allt nicknames, vilket gör att man kan vara okänd mer eller mindre, sen med tiden kan det bli som för mig att man är känd men ändå fortsätter ha nicknamet kvar.

Och visst ett forum, även ett ämnesforum måste ju ha lite mänsklig offtopic, det har jag alltid tyckt och så har det väl varit av och till.

Det begränsas av modertorerna om det utfallet i rent personliga slag eller liknade.

Forumet är numera mycket om just om FT för att många av de aktiva som skriver och de bakom forumet är tävlande, en del på högre nivå tom.

Tidigare var det ett allmänt luftvapenforum, och inte för att var ful i mun men vissa lockade bort dessa andra till imo idiotiska FB grupper som ändå inte fungerar i längden och nu tom raderas pga att de handlar om vapen.

Så jag önskar helt klart mer blandat innehåll, inte att ändra på att FT håller rätt på sitt och tävlingsresultat mm alls utan bara att de som skjuter luftvapen för skäl som nöje, hobby och rekreation med ska skriva här.

Det kan bli lite brett kanske ibland då men så länge det inte är fejder är det ingen fara tycker jag.

Nåväl .177 är ju absolut rätt, då har du god precision ut till 40m skulle jag säga, det gäller väl nu att se vad för diaboler in bössa gillar och då vilken precisiopn den kan leverera, då du får kikarsiktet kan det ju provas från en skjutställning med stöd.

Ändå är det rätt kul att iaf nåt pcp finns med vanligt micrometersikte som standard, det vanliga är ju inget alls, vilket ju gör att om man nu inte skulle ha ett kikarsikte för luftvapen (med pllx justering) så kan man inte ha det till just mycket.

PCP vapen gör ju att man ofta MÅSTE ha andra saker, där skiljer de sig från fjäderbössorna, ser man bar till grundpris på vapen och inte tänker på allt man måste ha för pcp så kan man missta sig, sällan är 10000 just nånting för grundsaker för ett pcp.
Jämfört säg då ett begagnat FWB300s och en kikare på den.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer