Hatsan. Är det så tokigt?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Diocletian 25 aug 2018, 10:53

Jag har varit på jakt efter ett nytt PCP i någon vecka. Eftersom Hatsan har ett extremt dåligt rykte i Sverige har jag - fram till nu - ignorerat dem helt och hållet. Jag räknar med att lägga omkring 10k.

Jag hittar dock inte samma svavelosande kritik på utländska forum. Många beskriver en okej precision (många av deras modeller har LW-pipor t.ex) med mycket krut på kraft. Hercules Bully verkar riktigt fint!
Här har vi en recension från Airgun Depot (givetvis biased, det förstår alla) som jämför den i USA omåttligt populära och bästsäljande Benjamin Marauder med Hatsan AT44S-10 QE, som efter en jämn match vinner (!)
För att följa länken så måste du registera dig.



”the Hatsan AT44 series is a great entry level air rifle and a lot of gun for the price tag. One qualm that many have had with Hatsan in the past was the quality control of their product, but judging by the guns that we have received lately, Hatsan seems to have addressed the issue.”

Hur många nöjda Hatsan-ägare har vi här på forumet? Är det någon skillnad i kvalitetskontroll och driftsäkerhet på deras 10 000 SEK+-modeller? Stämmer det att de blivit bättre på kvallekoll?

Anledningen till att jag frågar är att jag fått intrycket att vi svenskar är lite snobbiga när det gäller luftvapen. Airforce/Gunpower får kritik för ”ohyggligt fula” modeller (snyggast på marknaden enligt mig, härlig futuristisk retrokänsla) och Hatsan framstår som ett ondsint företag med ett enda mål: arga konsumenter! Samtidigt uppskattar jag t.ex EKA för deras typiskt svenska, robusta och funktionella design på fällknivar och litar betydligt mer på en svensk recensent än en jänkare. De har inte samma kvalitetstänk och tacticool-produkter rankas högt.

MVH
Senast redigerad av Diocletian 25 aug 2018, 10:54, redigerad totalt 1 gång.
Diocletian
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 jul 2018, 17:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Freerider 25 aug 2018, 11:13

Jag vet att du sa PCP men jag såg detta i veckan och är väldig sugen att köpa den:

För att följa länken så måste du registera dig.

Freerider
 
Inlägg: 156
Blev medlem: 08 jan 2016, 22:04
Tack utdelade: 18 gång
Tackad: 54 gånger i 29 inlägg

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Diocletian 25 aug 2018, 11:42

Freerider skrev:Jag vet att du sa PCP men jag såg detta i veckan och är väldig sugen att köpa den:

För att följa länken så måste du registera dig.



Nja, där är även jag en kvalitetssnobb och skulle -mycket- hellre köpa ett HW77/95/80 - billigare och inte en enda negativ recension i universum.
Diocletian
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 jul 2018, 17:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Megaklant 25 aug 2018, 11:59

Om man jobbar lite med hatsan gevären kan man få en riktigt hygglig precision.
Min AT44 bullpup skjuter mycket bra.
Jag har dock lagt ner mycket jobb på den.
Megaklant
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 31 okt 2014, 20:51
Ort: MÖLNDAL
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 50 gånger i 38 inlägg
Luftvapen favorit: FEG LG 14

Följande användare vill tacka Megaklant för detta inlägg
Phonthaisong (09 feb 2020, 09:50)

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Diocletian 25 aug 2018, 12:27

Megaklant skrev:Om man jobbar lite med hatsan gevären kan man få en riktigt hygglig precision.
Min AT44 bullpup skjuter mycket bra.
Jag har dock lagt ner mycket jobb på den.


:thumbupp:

Det är just sånt här jag vill höra. Att grejerna blir bra med lite mekande talar till deras fördel - det är ju samma sak med många av Crosmans gevär, och de är gott ansedda. Har du en tråd du kan länka om tuningen? Vilka ingrepp är viktigast, vilka verktyg behövs? Finns det gott om forum med information, som för Crosman?
Diocletian
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 jul 2018, 17:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Air 25 aug 2018, 13:11

Man kan meka hur jäkla mycket man vill men får man en skitpipa är det kört.
Köper man med LW pipa kan det vara lite lugnare men den är monterad hos
Hatsan.Allt hos Hatsan är grovsmide o tungt.Har två AT44 som jag är ganska
nöjd med en med LW den andra hade jag lite tur med deras egna pipa.
Ett fjädergevär kvar M60 flera av deras andra har jag bara skrotat går inte ens
att sälja begagnat med gott samvete.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Megaklant 25 aug 2018, 15:47

Diocletian skrev:
Megaklant skrev:Om man jobbar lite med hatsan gevären kan man få en riktigt hygglig precision.
Min AT44 bullpup skjuter mycket bra.
Jag har dock lagt ner mycket jobb på den.


:thumbupp:

Det är just sånt här jag vill höra. Att grejerna blir bra med lite mekande talar till deras fördel - det är ju samma sak med många av Crosmans gevär, och de är gott ansedda. Har du en tråd du kan länka om tuningen? Vilka ingrepp är viktigast, vilka verktyg behövs? Finns det gott om forum med information, som för Crosman?

Här på forumet hittar du många tips om hur du skall göra.
Vad gäller verktyg så klarar man sig med dem vanliga samlingen, det kan dock vara bra att ha ett skruvstycke.
Megaklant
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 31 okt 2014, 20:51
Ort: MÖLNDAL
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 50 gånger i 38 inlägg
Luftvapen favorit: FEG LG 14

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav proton 25 aug 2018, 18:22

har bara gott att skriva om at44 , lite jobb med de och LW pipa så har du en bössa som går hål i hål på 40 meter , nästan tråkigt :wink:
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Archon 25 aug 2018, 19:29

Hatsan-hatet har diskuterats otaliga gånger i det här forumet. Citatet "Hatsan har ett extremt dåligt rykte i Sverige" är jag en smula tveksam till. Möjligen dåligt rykte bland en del kännare och luftvapenentusiaster som hänger på diverse luftvapenforum. Tror inte så kallat 'vanligt folk' bryr sig om ifall dom skjuter Crosman, Hatsan, Gamo, Umarex eller något annat fabrikat så länge dom har kul. Själv har jag aldrig sällat mig till Hatsan-hatarna, av den enkla anledningen att jag själv inte har någon erfarenhet av deras bössor. Hatsans produkter utvecklas ju hela tiden, precis som alla andra tillverkares, så det som var sant igår behöver ju inte vara det idag. Jag är medlem i en luftvapengrupp på FB där dom flesta medlemmarna är britter. Och flera av dom älskar sina AT-44:or och jagar allt möjligt med dom, kråkor, skator, kaniner m.m. Sedan har man ju också hört historier om Hatsan fjäderbössor som mer eller mindre skakat sönder efter ett tag. Det räcker ofta att man köpt en enda bössa som varit dålig, för att det ska färga ens syn på ett visst fabrikat. Jag har till exempel en Sig Sauer pistol som kostar nästan dubbelt så mycket i nypris än vad den är värd och som inte fungerar helt optimalt. Men jag har även erfarenhet av andra Sig Sauer-produkter som är riktigt bra. Bara mina egna funderingar kring detta.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Megaklant 25 aug 2018, 21:16

Archon skrev:Hatsan-hatet har diskuterats otaliga gånger i det här forumet. Citatet "Hatsan har ett extremt dåligt rykte i Sverige" är jag en smula tveksam till. Möjligen dåligt rykte bland en del kännare och luftvapenentusiaster som hänger på diverse luftvapenforum. Tror inte så kallat 'vanligt folk' bryr sig om ifall dom skjuter Crosman, Hatsan, Gamo, Umarex eller något annat fabrikat så länge dom har kul. Själv har jag aldrig sällat mig till Hatsan-hatarna, av den enkla anledningen att jag själv inte har någon erfarenhet av deras bössor. Hatsans produkter utvecklas ju hela tiden, precis som alla andra tillverkares, så det som var sant igår behöver ju inte vara det idag. Jag är medlem i en luftvapengrupp på FB där dom flesta medlemmarna är britter. Och flera av dom älskar sina AT-44:or och jagar allt möjligt med dom, kråkor, skator, kaniner m.m. Sedan har man ju också hört historier om Hatsan fjäderbössor som mer eller mindre skakat sönder efter ett tag. Det räcker ofta att man köpt en enda bössa som varit dålig, för att det ska färga ens syn på ett visst fabrikat. Jag har till exempel en Sig Sauer pistol som kostar nästan dubbelt så mycket i nypris än vad den är värd och som inte fungerar helt optimalt. Men jag har även erfarenhet av andra Sig Sauer-produkter som är riktigt bra. Bara mina egna funderingar kring detta.

För vissa är det en fråga om religion.
Vissa är HW frälsta, andra FX frälsta mm och som med alla fanatiker så är det bara deras egen "religion" som duger.
Allt annat är "hädelse" och "blasfemi".
Så när någon vill tala om Hatsan, Crossman, Gamo mm så sablas dom genast ner.
Dessa fanatiker kan inte förstå att man kan ha lika kul med en billig bössa och om man bara skall plinka lite så behöver man inte ett svindyrt prestandamonster.
Megaklant
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 31 okt 2014, 20:51
Ort: MÖLNDAL
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 50 gånger i 38 inlägg
Luftvapen favorit: FEG LG 14

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav T.Lundberg 25 aug 2018, 21:41

Man kan ju säga som så här ... En skit är en skit oavsett om den är förgylld .... Många får för sig att om du köper märke xx så är det redan det bästa som finns .. om vi omsätter det till vad vi vet ... Så är det en FWB 300S .... Då de flesta är föreningsvapen som har gått 10000 plus kulor och blivit inskjutna. Sen köper folk något nytt rått och det ger inte den prestanda som de tror så börjar tuningen. man byter ditten datten filar lite där lite här men det tar en stund att släppa igenom 10000 skott. Kommer Hatsan styra upp sig och hålla måtten... Kommer det vara värt det? ingen vet än för ingen har presenterat de resultaten. mina 50 öre om saken
Tur att en ä sum en ä så en ente ble som en sulle
Användarvisningsbild
T.Lundberg
 
Inlägg: 919
Blev medlem: 07 jun 2013, 13:06
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 95 gånger i 79 inlägg
Skytteklubb: HSR.Outlaw
Luftvapen favorit: FWB300S,HW30S,LGV,Buccaneer SE

Följande användare vill tacka T.Lundberg för detta inlägg
Nitro (25 aug 2018, 22:41)

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Bara7 25 aug 2018, 22:40

Var i Turkiet/Izmit en månad i år och testade hatsan pcp full auto och semi auto, hade tullen förstått min förtjusning hade jag haft två bössor hemma idag.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Batistuta 26 aug 2018, 07:35

Jag har testat många och ägt en Hatsan genom åren men har aldrig lyckats prova något jag fastnat för. Det hade varit roligt att se en Hatsan prestera bra. När jag tänker efter, Tomaz AT44 i .25 är nog den Hatsan som presterat bäst genom alla tider. Hatsan har nog sålt en jädra massa bössor tack vare honom. Men han förstås en mycket skicklig skytt också :?



Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Air 26 aug 2018, 11:35

Har som jag skrev i inlägget ovan två AT44 som jag är ganska nöjd med.
En är en kal.25 med LW pipa.Men med priser i Sverige kan man köpa annat
som är mycket bättre.De sex olika fjädervapnen från Hatsan jag provat var
mycket dåliga ock kom inte med något hat argument nu så var det bara.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav proton 26 aug 2018, 11:38

Batistuta skrev:Jag har testat många och ägt en Hatsan genom åren men har aldrig lyckats prova något jag fastnat för. Det hade varit roligt att se en Hatsan prestera bra. När jag tänker efter, Tomaz AT44 i .25 är nog den Hatsan som presterat bäst genom alla tider. Hatsan har nog sålt en jädra massa bössor tack vare honom. Men han förstås en mycket skicklig skytt också :?





har flera , och mina bössor går minst lika bra som denna på videon :wink: det hänger mer på skytten än bössan , så att hatsan kan leverera ,
är då helt säkert . . . :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Air 26 aug 2018, 11:42

Ska vara PCP modellerna då möjligtvis.
Men jag väljer att köpa annat helt klart.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav proton 26 aug 2018, 11:45

Air skrev:Ska vara PCP modellerna då möjligtvis.
Men jag väljer att köpa annat helt klart.


ja det krävs ju att det sitter en LW pipa och en bra regulator på bössan , och sen att man fixar till avtrycket lite .

direkt ur kartong så finns det nackdelar mot andra märken
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav MrBanane 28 sep 2019, 18:39

Har en Hatsan Flash 5.5 PCP i 10J som jag är nöjd med. Den skjuter konsekvent och jag har inte gjort några ändringar. Nu är jag dock ingen världsklasskytt men den skjuter helt klart bättre än mig så att säga.

Har provat den i fullfart hos han jag köpte den av också, och den gick ruskigt bra.
Återigen, jag är ingen mästerskytt, men tycker man får en trevlig bössa för väldigt lite pengar.

Tror att hatsan PCP är bättre än deras fjäderdito. Iaf vad man sett av diverse youtubeklipp. Fjäderhatsan i fullfart verkar vara en svårtyglad historia. Obs: Har ej provat själv.

Mvh
Hatsan Flash 5.5 10J
MrBanane
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 19 aug 2019, 12:47
Ort: Osby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 14 gånger i 5 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Desaleux 28 sep 2019, 19:04

Grovt smide är den jämfört med Kral ett blad mätt mellan delar ej tajt men de fungerar
trots de.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1397
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav MrBanane 29 sep 2019, 11:44

Desaleux skrev:Grovt smide är den jämfört med Kral ett blad mätt mellan delar ej tajt men de fungerar
trots de.


Vilken "den" tänker du på då?
Hatsan Flash 5.5 10J
MrBanane
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 19 aug 2019, 12:47
Ort: Osby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 14 gånger i 5 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav jerico 29 sep 2019, 15:49

Många här klankar ner på hatsan men jag tror att de flesta luftskyttar (det är ju inte alla som tävlar) är nöjda med sina hatsan. Jag kör min i 10 joule och skjuter på 50 meter och den är bättre än mig och vinden...
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav MrBanane 29 sep 2019, 16:11

jerico skrev:Många här klankar ner på hatsan men jag tror att de flesta luftskyttar (det är ju inte alla som tävlar) är nöjda med sina hatsan. Jag kör min i 10 joule och skjuter på 50 meter och den är bättre än mig och vinden...


Ja, det är min uppfattning också, att det finns en hel del hatsanmodeller som är helt ok. Finns gott om youtubeklipp över diverse av deras pcp modeller där de lovprisas för att vara trevliga och pricksäkra och prisvärda. Främst från USA men från en hel del andra länder också. Kan ju säkert vara så med en hel del av deras modeller att en del skjuter riktigt bra i fullfart men lite sämre i 10J, kanske.

Sen tror jag en del av hatsans "dåliga rykte" kommer sig av Hatsan 125 fjäderbössan som verkar ha varit en riktig storsäljare, och som vad jag förstått blev rätt smällig och ryckig i fullfart jfr med andra fjäderbössor.

Men enligt min uppfattning blir det inte riktigt rättvist att säga "jag har provat hatsan 125 och den sög, aldrig mera hatsan".
Man kan iaf ge det en "benefit of a doubt" och prova någon mer innan man tvärsäkert uttalar sig generellt om en tillverkare.

Annars blir det som att säga "jag hade en gång en Volvo 850 och den hade problem med kylaren. Aldrig mera Volvo, de är dåliga".

Man kan givetvis säga så, men jag tycker det är ganska korkat när man inte har någon som helst erfarenhet av de andra modellerna.
Hatsan Flash 5.5 10J
MrBanane
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 19 aug 2019, 12:47
Ort: Osby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 14 gånger i 5 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Brogubben 29 sep 2019, 16:46

Jag har aldrig ägt något Hatsan och kommer säkert inte att göra det heller, men det beror inte på att jag tror /tycker att Hatsan är ett dåligt val.

Jag har många "gamla" Gamo av olika modeller som jag skjuter med och som jag dessutom tycker skjuter väldigt bra. Jag har aldrig haft ambitionen att bli någon tävlingsskytt utan skjuter
"bara" för mitt nöjes skull.

Sen har jag full respekt för alla duktiga entusiaster som går in för sitt tävlande med förstklassig utrustning.

Men tyvärr så är det ofta så på detta forum att när
dom med gevär typ Hatsan eller Gamo eller andra billiga gevär ställer frågor om sina gevär så blir man snabbt sågad och lika snabbt rekommenderad att köpa något annat märke, typ HW 30/50 eller ett 300s. Dessa är givetvis bra men inte det man vill ha till svar.

Så alla ni "experter", jag har full respekt för ert kunnande och är väldigt imponerad av vad ni presterar på skyttebanan.

Men den respekten borde vara ömsesidig, alla vi andra som inte tävlar, som skjuter med våra Hatsan, Gamo, Crosman eller kanska Jula gevär, försök att respektera våra val och då svara på frågor som rör Dessa gevär och inget annat.

Om man respekterar varandra blir livet lättare.
Senast redigerad av Brogubben 30 sep 2019, 07:41, redigerad totalt 2 gånger.
Brogubben
 
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 maj 2008, 07:32
Ort: Linköping
Tack utdelade: 126 gång
Tackad: 9 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Cyclone,Alla mina Gamo

Följande användare vill tacka Brogubben för detta inlägg
MrBanane (29 sep 2019, 17:49), gubbe (29 sep 2019, 20:50), Per ivar (09 okt 2019, 22:13)

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav MrBanane 29 sep 2019, 16:50

Brogubben skrev:
jerico skrev:Många här klankar ner på hatsan men jag tror att de flesta luftskyttar (det är ju inte alla som tävlar) är nöjda med sina hatsan. Jag kör min i 10 joule och skjuter på 50 meter och den är bättre än mig och vinden...[/quote

Jag har aldrig ägt något Hatsan och kommer säkert inte att göra det heller, men det beror inte på att jag tror /tycker att Hatsan är ett dåligt val.

Jag har många "gamla" Gamo av olika modeller som jag skjuter med och som jag dessutom tycker skjuter väldigt bra. Jag har aldrig haft ambitionen att bli någon tävlingsskytt utan skjuter
"bara" för mitt nöjes skull.

Sen har jag full respekt för alla duktiga entusiaster som går in för sitt tävlande med förstklassig utrustning.

Men tyvärr så är det ofta så på detta forum att när
dom med gevär typ Hatsan eller Gamo eller andra billiga gevär ställer frågor om sina gevär så blir man snabbt sågad och lika snabbt rekommenderad att köpa något annat märke, typ HW 30/50 eller ett 300s. Dessa är givetvis bra men inte det man vill ha till svar.

Så alla ni "experter", jag har full respekt för ert kunnande och är väldigt imponerad av vad ni presterar på skyttebanan.

Men den respekten borde vara ömsesidig, alla vi andra som inte tävlar, som skjuter med våra Hatsan, Gamo, Crosman eller kanska Jula gevär, försök att respektera våra val och då svara på frågor som rör Dessa gevär och inget annat.

Om man respekterar varandra blir livet lättare.


Kunde inte sagt det bättre själv :) Tack för ett bra inlägg.

Jag känner såhär: Om någon lagt ett par tusen på en utrustning och ställer frågor om detta. Klanka då inte ner på dennes val, utan var istället hjälpsam och försök hjälpa personen göra det bästa av vad den har.

Mvh
Hatsan Flash 5.5 10J
MrBanane
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 19 aug 2019, 12:47
Ort: Osby
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 14 gånger i 5 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille

Re: Hatsan. Är det så tokigt?

Inläggav Batistuta 29 sep 2019, 16:54

Jag tror Hatsans nya Pcp:er idag har nått upp till en godkänd kvalité. Det fanns även guldkorn av de äldre men mer sparsamt. Jag glömmer aldrig Tomas AT44 i kaliber 25. Jag tror han sålt mer Hatsan än någon specialreklam kunnat.

Fjäderbössorna är ett helt annat kapitel.
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97


Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

  • Sponsorer