Hatsan

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Hatsan

Inläggav Sir Ville 27 sep 2015, 09:17

Leopold skrev:Vore väldigt skoj att se hur Hatsan 125/135 (& varianter), At44, BT65 osv står sig i konkurrensen på FT-tävlingarna! Finns ju alla möjliga klasser man kan delta i bla debutantklassen, eller de andra klasserna om man hellre vill det.

Har testat litet med kinabössa i sammanhanget och det funkar ganska ok oftast. Men lustigt nog är det ytterst få Hatsan man stöter på. Sett någon enstaka Galatian senaste åren det är nog allt.

Tycker det är litet konstigt om så pass många folk tycker det funkar så fint med Hatsan-bössor av diverse modeller... men att man nästan aldrig ser dessa bössor representerade på tävlingar.


Jag ser numera inte sådana ens på skyttebanor. Vart hamnar alla dessa superbt skjutande storsäljare nånstans? Man kan ju undra och dra sina egna slutsatser .. :)
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Hatsan

Inläggav Bullpup 96 27 sep 2015, 09:18

Sir Ville skrev:Vad betyder det där 10W i modellbetäckning ? W kan ju stå för Trädstock ( Wood, walnut, whatever ) och 10 för tio joul, 10 moa träffbilder eller 10% nöjdhedsgaranti.
Vad står det för ?

10 skotts magasin
Användarvisningsbild
Bullpup 96
 
Inlägg: 981
Blev medlem: 13 jun 2015, 18:31
Ort: Asgard
Tack utdelade: 127 gång
Tackad: 64 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: The Cricket Club
Luftvapen favorit: Cricket

Följande användare vill tacka Bullpup 96 för detta inlägg
Sir Ville (27 sep 2015, 11:18), Sniperr_ (01 okt 2015, 08:12)

Re: Hatsan

Inläggav acer 27 sep 2015, 09:23

Bullpup 96 skrev:
Sir Ville skrev:Vad betyder det där 10W i modellbetäckning ? W kan ju stå för Trädstock ( Wood, walnut, whatever ) och 10 för tio joul, 10 moa träffbilder eller 10% nöjdhedsgaranti.
Vad står det för ?

10 skotts magasin

bra info bullpup 96 , för alla här har ju inte alla 10 hemma tyvärr :lol:
acer
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2015, 16:38
Ort: på landet
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 9 gånger i 7 inlägg

Följande användare vill tacka acer för detta inlägg
Bullpup 96 (27 sep 2015, 09:26)

Re: Hatsan

Inläggav Harbard 27 sep 2015, 10:27

Sir ville, du har ju skrämt iväg dem, nu vågar de ju inte visa sig på banorna med sina hatsaner :D
Min skjuter ju helt hyfsat på 30m nu med h&n men nästa månad ska jag testa JSB king med som jag tror kommer vara ännu bättre.

Jag tycker också att tyngre vapen är lite mer lättare att skjuta precision med, en AT44 har ju bra vikt men BT65 är faktiskt inte så tung som många säger. Jag har testat sikta lite utan lufttuben (1kg) då hamnar den på samma vikt som AT44 och då skakar jag betydligt mer men orkar hålla den uppe längre. Nu har jag gått mycket off-topic .
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: Hatsan

Inläggav Sir Ville 27 sep 2015, 11:16

acer skrev:
Bullpup 96 skrev:
Sir Ville skrev:Vad betyder det där 10W i modellbetäckning ? W kan ju stå för Trädstock ( Wood, walnut, whatever ) och 10 för tio joul, 10 moa träffbilder eller 10% nöjdhedsgaranti.
Vad står det för ?

10 skotts magasin

bra info bullpup 96 , för alla här har ju inte alla 10 hemma tyvärr :lol:


Nää. Vi lider med dig. Inte lätt alla gånger . :mrgreen:
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Hatsan

Inläggav Sir Ville 27 sep 2015, 11:18

Harbard skrev:Sir ville, du har ju skrämt iväg dem, nu vågar de ju inte visa sig på banorna med sina hatsaner :D
Min skjuter ju helt hyfsat på 30m nu med h&n men nästa månad ska jag testa JSB king med som jag tror kommer vara ännu bättre.

Jag tycker också att tyngre vapen är lite mer lättare att skjuta precision med, en AT44 har ju bra vikt men BT65 är faktiskt inte så tung som många säger. Jag har testat sikta lite utan lufttuben (1kg) då hamnar den på samma vikt som AT44 och då skakar jag betydligt mer men orkar hålla den uppe längre. Nu har jag gått mycket off-topic .


Jag ? Skrämt ?? Jag som talar så varmt om dess egenskaper, utseende och , inte minst - ypperlig kvalité. :shock:
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Sv: Hatsan

Inläggav Puttemjuk 27 sep 2015, 11:26

Sir Ville skrev:
Jag ? Skrämt ?? Jag som talar så varmt om dess egenskaper, utseende och , inte minst - ypperlig kvalité. :shock:


Din ironi lyser igenom :-D

Visst är den inte en dyr välskjutande FX men för det priset jag gav tycker jag den var värd pengarna. Jämfört med de BSA bössorna jag har som kräver mer omsorg för att leverera.

Tävlar bara med krutvapen, har inte tid att ränna på en massa lufttävlingar också men om jag gör det i framtiden kommer garanterat at44an följa med. Brukar lufta Glocken lite då och då, en erkänd citron för precision.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Puttemjuk
 
Inlägg: 379
Blev medlem: 01 mar 2010, 14:18
Ort: Ekerö
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 17 gånger i 16 inlägg
Skytteklubb: Grödinge PSK
Luftvapen favorit: FX Cyclone

Re: Hatsan

Inläggav Sir Ville 27 sep 2015, 14:07

Puttemjuk skrev:
Sir Ville skrev:
Jag ? Skrämt ?? Jag som talar så varmt om dess egenskaper, utseende och , inte minst - ypperlig kvalité. :shock:


Din ironi lyser igenom :-D

Visst är den inte en dyr välskjutande FX men för det priset jag gav tycker jag den var värd pengarna. Jämfört med de BSA bössorna jag har som kräver mer omsorg för att leverera.

Tävlar bara med krutvapen, har inte tid att ränna på en massa lufttävlingar också men om jag gör det i framtiden kommer garanterat at44an följa med. Brukar lufta Glocken lite då och då, en erkänd citron för precision.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk


Vad fan säger du ? Så du påstår att det finns välskjutande FX ?? :) Dyra är de dock ... Men o andra sidan är de också välbyggda i ett icke-lågprisland ( än iaf ) ;)
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer