BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa LW

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 31 jul 2015, 11:41

Jag kan lova att LW inte ser det med blida ögon ifall Turkarna "omkrönar" LW´s pipor. Och om inte så är fallet så har du blivit pissad i ögat av leverantören och fått en pipa "åtgärdad" av de eller bara en av högen för pipor de fått in via garantianspråk. Förresten så är den högen nog rätt massiv vid det här läget.

De kunde ju sälja de till Tomatodlarna som stödpinnar. :)
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 31 jul 2015, 11:41

sen får vi inte glömma, min AT44 från Hurricane som jag själv hämtade från butik NY hade en väldigt nära liknande sorts kröning den också, och Tobbe litar jag på 110%, så den pipan var direkt från Hatsan och såg likadan ut typ, så skulle inte förvåna mig att den här LW pipan också är gjort av en sommarjobbare på Hatsan, så kan de nog vara.

Som sagt, efter förstärkt kolv så den inte flexar mer och mjukare avtrykare, så är nästa steg är bra omkröning, men mest om jag tycker den sprider mer än vad den borde då jag provat skjuta på 25 meter typ, måste ju göra det först, skjuter den Ok, ser jag ingen mening att fixa saker som funkar ok.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 31 jul 2015, 11:42

Harbard skrev:Men skicka bara in en bild till dem och ifrågasätt dem angånede kronan. Jag har redan planer på att kröna om min dirrekt när jag köpt min :)


hur ska du göra då?
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 31 jul 2015, 11:43

Sir Ville skrev:Jag kan lova att LW inte ser det med blida ögon ifall Turkarna "omkrönar" LW´s pipor. Och om inte så är fallet så har du blivit pissad i ögat av leverantören och fått en pipa "åtgärdad" av de eller bara en av högen för pipor de fått in via garantianspråk. Förresten så är den högen nog rätt massiv vid det här läget.

De kunde ju sälja de till Tomatodlarna som stödpinnar. :)


jo kanske gör det bara för att, dock vet jag inte om jag vill ha ny pipa igen, kröner nog om den bra istället då,,
Men visst, vore kul och se vad LW säger själva.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav losdrivare 31 jul 2015, 12:05

Men alltså...?

Han har fått pipan utbytt av Fondprodukter. Det är garanti på ett sånt jobb! Pipan är uppenbarligen inte så som en LW-pipa ska vara och den skjuter uppenbart inte som den ska heller. Reklamera till Fondprodukter!

Köpa egen svarv, fixa själv, höra med LW...?!? Det är Fondprodukter som ska fixa detta! Utan någon som helst kostnad!
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Harbard 31 jul 2015, 12:15

strongman skrev:
Harbard skrev:Men skicka bara in en bild till dem och ifrågasätt dem angånede kronan. Jag har redan planer på att kröna om min dirrekt när jag köpt min :)


hur ska du göra då?



Är den riktigt illa så går jag ner till skolan och får den fixad i svarven, annars så gör jag det med kullrig mässingsskruv med slipmedel och dremel. Det blir i alla fall inte sämre än original som det verkar vara :/ Såg en tråd på GTA där en hade en exakt likadan krona och det åtgärdades med vanlig mässingskruv o skruvdragare.

Har ni hört talats om historien att ett antal ex av hatsan-bössorna har levererats med pipan felvänd :thumbner: :smt007 :smt037
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 31 jul 2015, 12:26

jo, men även om kröningen ser ful ut kan den vara FULT JÄMN, och skjuta OK, sätter du dremeln i den och får den blank o fin kan du sneslipa den= skjuter sämre... Skjut den först, och gör alla andra åtgärder först för att förbättra precisionen om du inte är nöjd, gör kröningen sist.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 31 jul 2015, 13:31

strongman skrev:jo, men även om kröningen ser ful ut kan den vara FULT JÄMN, och skjuta OK, sätter du dremeln i den och får den blank o fin kan du sneslipa den= skjuter sämre... Skjut den först, och gör alla andra åtgärder först för att förbättra precisionen om du inte är nöjd, gör kröningen sist.


Nope ! Den där är då fan inte fult jämn o uppenbarligen så skjuter den ju inte OK.

Nu pallar jag inte mer med ämnet Hatsan. Lyssna på Lösdrivaren och gör det enda rätta : Tillbax till Hånprodukter med nästa budbil.
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 31 jul 2015, 13:55

nu mena jag Harbards framtida Hatsan bössa,, inte min,

min kröning är ful och säkert inte bra, dock har jag svårt att tro att medelhatsan skjuter mycket bättre än min nu, trots ful kröning.

Min AT44 sköt lika illa trots mycket fin svarvad kröning, och den var från början handslipad sned också, så finns inget som säger att en ny kröning är lösningen på problemet.
Jag behåller bössan som den är, som jag sa, sista steget blir ny kröning i svarv om jag känner för det då.
Vill inte låta fondprodukter byta ut en ny pipa igen, vem vet, jag får kanske en ny pipa med en fin kröning som skjuter ännu sämre,, ooooh ja, de kan säkert ske förstår ni, finns inga garantier för nåt med Hatsan har jag lärt mig.

Sen har jag 2 veckor på mig att bestämma mig innan jag kan skicka tillbaks den ändå, då Fondprodukters service ställe har stängt nu ändå.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav losdrivare 31 jul 2015, 15:41

strongman skrev:Vill inte låta fondprodukter byta ut en ny pipa igen, vem vet, jag får kanske en ny pipa med en fin kröning som skjuter ännu sämre,, ooooh ja, de kan säkert ske förstår ni, finns inga garantier för nåt med Hatsan har jag lärt mig.


Haha, ja du vet ju bäst. :lol: Tack för mig och lycka till. :smt020
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Leopold 31 jul 2015, 16:10

Strongman, det verkar som att detta slutade ungefär likadant som med din AT44 relativt nyligen: viewtopic.php?f=102&t=14252&start=175

Precis som det fallet är lösningen enkel: skicka tillbaks vapnet och få det fixat på garantin. Varför du återigen väljer att inte göra detta... är obegripligt. De där bössorna är ju inte precis gratis heller... en julabössa för några hundra vore en annan femma och då kanske man får stå ut med en del tillverkningsmissar och vara nöjd ändå till litet skojplinking vilket är vad de är avsedda för.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav losdrivare 31 jul 2015, 16:22

Leopold skrev:Strongman, det verkar som att detta slutade ungefär likadant som med din AT44 relativt nyligen: viewtopic.php?f=102&t=14252&start=175


Det här är värre än jag trodde... Det hela har alltså gått till ungefär så här?

1. Först ignorerar strongman totalt alla råd på forumet att INTE köpa en Hatsan och köper en AT44
2. Sedan startar han en tråd för att få hjälp att lösa problemet när bössan mycket riktigt visar sig skjuta som en hobbexpistol....
3. När tråden är åtta (8) sidor lång skjuter bössan fortfarande dåligt och problemet är inte löst (men den skjuter "bättre än någonsin" med tunga korea-kulor)
4. Stongman behåller AT44:an
5. Strongman ignorerar både alla råd på forumet OCH sin egen tidigare erfarenhet om Hatsan och köper en BT65
6. Sedan startar han ännu en tråd för att få hjälp att lösa problemet när BT65:an mycket riktigt visar sig skjuta som en hobbexpistol....
7. När tråden är NIO (9) sidor lång skjuter bössan fortfarande dåligt och problemet är inte löst trots att lösningen påtalats flera gånger.
8. Strongmans "lösning" är istället att behålla geväret som det är, eller försöka göra en bra kröning själv (han ska bara köpa en svarv först), istället för att skicka tillbaka bössan, få en bra bössa tillbaka eller få pengarna tillbaka.

Är det här på riktigt? Eller ska vi ropa "troll"? :twisted:

Hur som helst kan vi lika gärna låsa trådarna då det hela inte leder någon vart över huvud taget...

Och jag ber om ursäkt på förhand, jag brukar vara snäll, men det här är bara föör mycket... :oops:
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Följande användare vill tacka losdrivare för detta inlägg
Beangan (31 jul 2015, 16:33), Sir Ville (31 jul 2015, 16:37), Leffe357 (31 jul 2015, 18:14), Pellegrini (31 jul 2015, 18:55), Nitro (31 jul 2015, 19:10), Superbee (31 jul 2015, 22:11), börne (31 jul 2015, 23:19)

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav 52excellent match 31 jul 2015, 16:29

Där trillade dom rätta orden in !!! :arrow:
52excellent match
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 16 jun 2012, 18:14
Ort: Lund
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 11 gånger i 9 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp VSKF
Luftvapen favorit: FX Royal 200

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 31 jul 2015, 16:37

:smt016 Oh fan ! :smt016

Lösdrivare for President !
Senast redigerad av Sir Ville 31 jul 2015, 16:38, redigerad totalt 1 gång.
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Följande användare vill tacka Sir Ville för detta inlägg
Johanna (31 jul 2015, 16:51)

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Leopold 31 jul 2015, 16:42

Jag låser denna tråd, som konstaterats så leder diskussionen inte vidare mot en lösning.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer