BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa LW

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 28 jul 2015, 20:49

T.Lundberg skrev:Ehum. LW i all ära men jag börjar misstänka allt runt pipan (fast inpassningen såg rent förjävlig ut).


inpassningen? vart
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 28 jul 2015, 20:58

ett tilläg, ALLA mina hatsan gevär (4 st) har slipad kröning för hand med något verktyg av grov sand, jag trodde detta var OK att se ut så från Hatsan, därför var jag inte så jätteförvånad att se denna kröningen på LW pipan egentligen, ser ju värre ut i närbild så klart, dock ändå fult.

Sen fick jag hära av andra att deras kröningar på hatsan pipor inte ser ut så, well, har ingen aning, verkar som hatsan gör som dom vill och mår för tillfället.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 28 jul 2015, 21:09

Att ni bara orkar med skitet. Helt otroligt !
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Jycken 28 jul 2015, 21:24

Det är utmaningen men håller fullt ut med dig Sir Ville att spenderar man 6000kr på en bössa så ska den f_n funka bra direkt ur lådan. Hade det stått 1500kr på prislappen så hade man varit lite mer förstående. Det är defenitivt nån där nere i Hatsan land som går med ett stort leende på läpparna på G till banken efter ha lyckats lura några till.
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 28 jul 2015, 21:33

nää orkar mer gör jag inte snart, dock svårt att kasta 6000kr i sjön. Hade jag kunnat ångra köpet hade det varit gjort för länge sen, men visst sen finns de en gräns hur länge man orkar hålla på, någon gång till får jag nog allt prova, speciellt då jag får nya tips.

ska prova ha stödet där framme mycket längre bak nästa gång efter tips om just detta, då platsstocken är flexig.

återkommer med resultat efter provat det.

dock lite tråkigt att behöva ha stödet långt bak varje gång man ska skjuta eller köpa ny trästock pga av detta, men men, blir de till de bättre kan de ju vara värt de.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 28 jul 2015, 21:37

Jycken skrev:Det är utmaningen men håller fullt ut med dig Sir Ville att spenderar man 6000kr på en bössa så ska den f_n funka bra direkt ur lådan. Hade det stått 1500kr på prislappen så hade man varit lite mer förstående. Det är defenitivt nån där nere i Hatsan land som går med ett stort leende på läpparna på G till banken efter ha lyckats lura några till.


Någon gör det iaf. Jag tror inte det är Turkarna. Inget illa menad men de är helt enkelt för dumma o kunna köra sitt så. Allah regerar.
I vilket fall så är det som bäst naivt ( och som värst korkad ) att ens tänka att Turkarna, inom en överskådlig framtid, skulle kunna komma ens i närheten av Västeuropeisk standard. Inget illa menad men så är det. Och de vill in i EU . Come on ...
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 28 jul 2015, 21:52

politik o religion hör inte hit tycker jag, för mig spelar de ingen roll vem som gjort bössan eller inte.

helt ärligt gillar jag den råa enkla konstruktionen på något vis ändå, bara så synd att den inte skjuter som en ska, jag kräver inte precision som FX, AirArms eller liknande, dock vill jag den ska skjuta "normalt" för en bt65, och i mina mått så är det minst dubbelt så bra helst 3ggr så bra som den gör idag, annars vill jag nog inte ha den kvar.

sov gott boys. ska drömma vidare om hur vi ska få denna otyglade bössa att skjuta som den bör. :)
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav losdrivare 28 jul 2015, 21:57

Det är inte Hatsan som skrattar hela vägen till banken, det är den svenska generalagenten Fondprodukter som fantastiskt nog lyckas sälja denna dynga för samma priser som man kan få en Air Arms för. En Hatsan kostar hälften så mycket i Bulgarien som i Sverige och de lär knappast gå med förlust heller.
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Silwer 28 jul 2015, 22:15

Jo det blir mycket förtörnade när det tas upp.

Alla gör sina val av inköp.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Nitro 28 jul 2015, 22:43

Silwer skrev:Jo det blir mycket förtörnade när det tas upp.

Alla gör sina val av inköp.

Det som förvånar mig är att medlemmar som läst här på forumet borde kanske gjort andra val om man vill slippa en massa strul och köpa något som har erkänt bra kvalité för ungefär samma pengar.
Eller så kanske man inte har läst.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Silwer 28 jul 2015, 22:51

Tja, dels kanske många vill prova själva.

Problemet är ju när man måste förstå vad man gör för att tuna vapnen, många köper dem ju som ingångs pcp.

Men jo jag håller med dig Nitro, alla dessa trådar om och om igen, folk håller i örena och det är inte alltid bra.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Silwer 28 jul 2015, 23:21

OBS
Detta var ej angrepp på alla som gillar Hatsan alls.
Jag vet att vissa gillar att skruva och ändra själva på nånting som bas och en vettig pipa.
De tar tid på sig och testar och testar, och flertalet har visat på forumet trådar om deras Hatsan pcp.

Vissa kul att se att de fått nåt bättre ur det andra kanske falerat oå vägen och bytt vapen.

De andra de argaste visar aldrig nånting, de är arga bara och menar att de behöver inte visa upp nåt de påstår.

Det säljs ju många Hatsan pcp givet trots det med prispåslaget, mång FX trits prisökningar med iofs.

Så ok en del rätt kassa pcp kommer inte upp med feltrådar pga så få sålda.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Harbard 28 jul 2015, 23:52

Kröna om den och återkom :) Jag vet några styckna som är väldigt nöjda med sina Bt65'or och dessa är f.d Benjamin Marauder ägare. Och med det menar jag även att dessa killar gillar att pilla och de resultaten de har lagt upp på GTA så skjuter samtliga bättre än benjamin Marauder på 50 meter, men nu är det fullfart och troligen så funkar inte Hatsan bt65 i den svenska begränsningen.

Jag köper mig en Hatsan BT65a från Tobbe nästa månad, oavsett det jag läser här då jag gillar att pilla samt att jag vet att inte alla bt65'or skjuter kasst, får man en bra som MÅNGA får, så skjuter den BRA.

HATSAN, Take my money!

Om en månad så lägger jag upp en tråd där jag förklarar hur mycket jag ångrar mitt köp och Sir Ville kommer tjoaa , " VAD SA JAG NU!? "
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Silwer 28 jul 2015, 23:56

En vettig sak är att välja LW pipan från början över Hatsans, visst kröna om kan man göra, men en i övrigt kass pipa måste bytas.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Nitro 29 jul 2015, 00:00

Harbard skrev:Kröna om den och återkom :) Jag vet några styckna som är väldigt nöjda med sina Bt65'or och dessa är f.d Benjamin Marauder ägare. Och med det menar jag även att dessa killar gillar att pilla och de resultaten de har lagt upp på GTA så skjuter samtliga bättre än benjamin Marauder på 50 meter, men nu är det fullfart och troligen så funkar inte Hatsan bt65 i den svenska begränsningen.

Jag köper mig en Hatsan BT65a från Tobbe nästa månad, oavsett det jag läser här då jag gillar att pilla samt att jag vet att inte alla bt65'or skjuter kasst, får man en bra som MÅNGA får, så skjuter den BRA.

HATSAN, Take my money!

Om en månad så lägger jag upp en tråd där jag förklarar hur mycket jag ångrar mitt köp och Sir Ville kommer tjoaa , " VAD SA JAG NU!? "

Skulle vara skoj om någon kunde visa hur bra de är.
Du bor ju granne med Mörrum, så det kanske finns en chans att du kommer dit och skjuter lite.
Som sagt alla är välkomna.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Bara7 29 jul 2015, 00:22

Varför ens lägga tid och pengar på en sådan bössa dör förutsättningarna redan är förbrukade. Och att man ens kan välja en sådan efter alla problem som dykt upp när detfinns andra märken som bevisligen fungerar är för mig helt oförståeligt.
Till strongman säger jag bara lägg ner tråden tills du hittat lösningen eller byta till annan modell eller märke, du skriver att nu är det sista gången varje gång men fortsätter ändå, verkar inte trovärdigt i mina ögon.
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Harbard 29 jul 2015, 00:26

Det är inte helt omöjligt, förutsatt att den skjuter rimligt haha! Vi får väl se! Jag lägger upp en tråd här nästa månad, med bilder och diverse. Om det blir en klagotråd eller ej får vi se, jag har för tillfället tillgång till svarv o fräs ifall den är kasser!

Bara7: Men det är väl bra att han inte ger upp? Ger man upp så har ju Hatsan och Sir ville vunnit ;) Bara till o kämpa på, fixa kröningen och testa!
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav N73r 29 jul 2015, 00:33

Ska försöka ta mig tid till att skjuta i helgen så får vi se vad min presterar
N73r
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 17 apr 2015, 23:16
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 10 gånger i 7 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Jycken 29 jul 2015, 00:36

Jag ägde en gång i tiden en At44 som sköt så dåligt att fond produkter bytte pipa på den. ( hatten av till dem för den sjysta servicen). Efter det sköt bössan helt ok men inte i närheten av min Cutlas så jag sålde den. Svor till mig själv att aldrig mer Hatsan skräp. Tiden gick och det dök upp en ny bössa från Hatsan .... BT65 och om vi går tillbaka i detta forum så var det rätt mycket ros och inte särskilt mycke ris om Hatsan. Vill minnas att det var nån som lyckats skjuta en 15mm ctc serie på 100m med sin Hatsan. BT65 skulle vara en riktig kanon den med så när jag fick möjligheten att köpa en till bra pris så tänkte jag.... Äh fan varför inte... Detta får bli en Lab bössa om den inte presterar. Nu visade det sig att ski_en gjorde det men inte utan en hel del arbete och testning. Det jag lärt mig till idag och alla huvudvärk jag haft så ligger en Hatsan lååååååångt ner på inköpslistan tom efter 299kr Jula bössan pga sitt pris och kvalité .
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 29 jul 2015, 11:02

Harbard skrev:Det är inte helt omöjligt, förutsatt att den skjuter rimligt haha! Vi får väl se! Jag lägger upp en tråd här nästa månad, med bilder och diverse. Om det blir en klagotråd eller ej får vi se, jag har för tillfället tillgång till svarv o fräs ifall den är kasser!

Bara7: Men det är väl bra att han inte ger upp? Ger man upp så har ju Hatsan och Sir ville vunnit ;) Bara till o kämpa på, fixa kröningen och testa!


Jag har redan vunnit. I daxläge vet alla vad en Hatsan går för. :)
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Silwer 29 jul 2015, 11:09

strongman skrev:svårt att ta bild bra,, men du ser kanske nåt..
För att följa länken så måste du registera dig.


LW pipa?

Alah Akbar
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav strongman 29 jul 2015, 12:33

Skulle bara informera att jag nu skjutit ca 80 skott igen, efter putsat upp ena magasinet bättre, men framför allt flyttat bak främre stödet längre bak, resultat kommer om några timmar, måste iväg o fixa käk nu först. Inga stooora skillnader, men känns lite bättre, återkommer.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Superbee 29 jul 2015, 12:36

Fixa den där kröningen, den ser förjävlig ut.
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Sir Ville 29 jul 2015, 12:47

Eller hur ? OLW pipa till Hatsan - för att du älskar det goda !
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: BT 65, den skjuter fasiken inte bra, trots byte av pipa

Inläggav Hatsan bling 2 29 jul 2015, 13:15

bra tipps ni ger TS ??? , tror nog de flesta här inte kan så mycket om hur ett pcp funkar irl :lol: då nivån är redigt låg på de flesta tipps ni delar med er av när TS behover hjälp med att få bössan att skjuta bra , tur att man inte är med i någon aktiv klubb för då hade det nog gått lite över styr om någon betett sej så mot mej garanterat om jag någon gång frågat om hjälp angående min bössa :thumbupp:
Hatsan bling 2
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 27 jun 2015, 22:25
Ort: västmanland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 8 gånger i 8 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer