Förbättringar Hatsan BT65?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Sir Ville 29 okt 2015, 09:26

acer skrev:det vet du nog bäst själv i vad det gäller , det va ju dina pm i går som lades ut för att folk får nog tillslut , förstår de mycket väl och många nu som lämnat detta forum på grund av all spya på vissa märken :| riktigt tråkig utveckling tycker jag !!!


Mina PM ? Inte riktigt. Som jag påpekade i tråden så hade Råttan redigerad de innan. Han la till på sina egna PM och ändrade ordning osv. Fegt, kärringa-aktigt och kanske passande till vissa men samtidigt olämpligt för de med någorlunda moral.

I övrigt kan jag hålla med om att det är tråkigt med att trådar blir genomsyrade av dumma kommentarer men samtidigt så skriver de flesta med glimten i ögat. Man ska inte ha allt för känslig hud på en allmän Forum.
Håller också med om att trådar där någon vill ha hjälp för verkliga problem blir förstörda av för mycket orelevant tugg så där har du en poäng ändå.
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav acer 29 okt 2015, 09:33

ja du ser , ibland ramlar polletten ner :lol: och forumet har en chans att bli bättre för alla och alla luftvapen märken .... jag gillar trådar med läckande fx och skitmagasin , krokiga hatsanpipor , och tokiga finnar med ryssbössor , allt med luftvapen är av intresse för mej och även om jag inte kan tillföra nått i de trådarna så läser jag och lär mej , kallas seriöst intresse här
acer
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2015, 16:38
Ort: på landet
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 9 gånger i 7 inlägg

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Sir Ville 29 okt 2015, 09:43

acer skrev:ja du ser , ibland ramlar polletten ner :lol: och forumet har en chans att bli bättre för alla och alla luftvapen märken .... jag gillar trådar med läckande fx och skitmagasin , krokiga hatsanpipor , och tokiga finnar med ryssbössor , allt med luftvapen är av intresse för mej och även om jag inte kan tillföra nått i de trådarna så läser jag och lär mej , kallas seriöst intresse här

För min del trillade polletten ner länge sedan : Jag avstod Hatsan :-)
Ryssbössor har jag haft två : 2 x EdGun Matador .22 . Resten har faktiskt varit Tjeckiska vidunder: Flera Crickets i olika kaliber o olika utföranden samt min nuvarande bössa AGN Vulcan .22 som också är Tjeckiskt.
På krutsidan duger inget annat än Finskt (Sako & Tikka) eller Tyskt (allt annat än Blaser) :-)

Här finns det mycket att lära och detta är en bra Forum - klart den bästa i Landet, kanske hela Norden. Man måste dock kunna både ge och ta för att kunna överleva här. Jag har varit med om några år nu även det står att jag blev medlem i Juni (flera användarkonton försvann och fick göras om pga nån bugg i systemet) och jag har lärt mig en hel del och , förhoppningsvis , kunnat också bidra till.
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Bullpup 96 29 okt 2015, 10:01

Sir Ville skrev:För min del trillade polletten ner länge sedan : Jag avstod Hatsan :-)

Klockren :lol:
Användarvisningsbild
Bullpup 96
 
Inlägg: 981
Blev medlem: 13 jun 2015, 18:31
Ort: Asgard
Tack utdelade: 127 gång
Tackad: 64 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: The Cricket Club
Luftvapen favorit: Cricket

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Skottiråttan 29 okt 2015, 10:26

Förstår inte vad eran lekstugetugg bidrar till, den bidrar inte till att göra några förbättringar av Hatsan (som jag själv inte har positiva erfarenheter av).

Inlägget är anmält.
Det tillkommer en ny dimension i luftgevärsskyttet när man faktiskt börjar träffa det man siktar på :)
Användarvisningsbild
Skottiråttan
 
Inlägg: 253
Blev medlem: 08 sep 2015, 18:01
Tack utdelade: 20 gång
Tackad: 19 gånger i 17 inlägg
Skytteklubb: HJF
Luftvapen favorit: HW95, LGR, St110

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Sir Ville 29 okt 2015, 10:33

Du är verkligen duktig att anmäla inlägg.
Din hetsjakt föder inget och får dig o framstå som en gnällspik. Ska du anmäla varenda inlägg och tråd som inte faller dig i smaken ? En nybliven medlem som försöker göra Forumet till som han vill ha det ? Dream on ...
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Följande användare vill tacka Sir Ville för detta inlägg
Harbard (29 okt 2015, 12:16)

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Harbard 29 okt 2015, 12:29

Silwer: Jag tycker jag har bidragit mycket till denna tråd, bland annat lagt ut tips på hur man förbättra sin Hatsan, eller hur man gör om en Hatsan till en Harsan Tactical. Jag har lagt ut ALLA knep som finns för att göra en Hatsan BT65 bättre, det finns inget mer. Sir Ville har helt rätt till att vara Hatsan kritisk då det faktiskt är rätt skit från fabrik, men lätt att fixa till med mina tips eller de tips som alltså finns i denna tråd.

Sir Ville: Jag tycker du har skön stil. Jag vet inte ifall det är att vi är Finnar eller vad men jag läser verkligen dina inlägg med glimten i ögat. Jag tycker du tillför mer här på forumet än många andra, som bara tjatar och gnäller på vad andra tycker :)

Skottiråttan: Är du möjligtvis uppvuxen på bootcamp eller nått där humor och jävulskap inte är tillåtet?


Jag tycker alltid det är en iskall, stel, grå och tråkig humor och stämmning på Svenska forum. Men visst, alla är olika kännsliga, vissa börjar ju gråta när Sir Villinen skojar till det.

Neheninen nuninen skaninen draginen utinen påen sykelinen trampinen utav helviten! Ära och Frid :smt014 :Hughug:
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Silwer 29 okt 2015, 12:48

Så där är finska i min fantasi iaf.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Sir Ville 29 okt 2015, 13:21

Rasta muttalainen !
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Frank69 29 okt 2015, 13:28

Harbard skrev:Jag tycker du tillför mer här på forumet än många andra, som bara tjatar och gnäller på vad andra tycker :)


Harbard!
Där steg du upp en rejäl bit på min skala... :) :arrow:
Och jag uppskattar ditt raka sätt att bedöma vapnet i sin grundkonstruktion +
att du även bjuder friskt på matnyttiga uppgraderingar för de som äger ett sådant luftvapen.
Vi kan inte få för mycket av custom/projekt trådar här. :smt020
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Följande användare vill tacka Frank69 för detta inlägg
Harbard (29 okt 2015, 15:22)

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Bara7 29 okt 2015, 19:07

OK, jag är på haft efter en ny bössa och inte vill jag ha en Hatsan den ligger sist i önskelistan och jag är hellre utan bössa än väljer det märket. Dock så älskar jag kreativa och uppfinningsrika människor, när de på riktigt tar tag i en bössa pga diverse anledningar och gör förbättringar eller personliga blings på den. En sådan tråd får mig att gå ut i garaget och putsa på en bössa samt dra i väg några skott. Så snälla fortsätt visa er kreativitet oavsett märke och bössa, något jag älskar det är när någon drar iväg i motsatt riktning i förhållande till trender och bättre vetande.
Kämpa på och fortsätt customize!
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Följande användare vill tacka Bara7 för detta inlägg
Leopold (29 okt 2015, 20:52)

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Jycken 30 okt 2015, 20:27

För att följa länken så måste du registera dig.


Sköt denna precis stående med bullpup Hatsalainen Sir Ville nightmare ;) edition bt65. Det är ju trots allt halloween. Får 28m hemma som max o ville egentligen presentera en tavla på 50m men då blir det till att åka till stugan ca 2h bort. Har inte haft möjlighet till det ännu pga småttingar i familjen. Tänkte att denna är iallafall en fingervisning till vad bössan klarar efter MYCKET pyssel o kärlek samt ny stock. BOOOOHHHH sir ville BOOOOOOH ;)
Senast redigerad av Jycken 31 okt 2015, 00:17, redigerad totalt 2 gånger.
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Silwer 30 okt 2015, 20:31

man skjyet iaf 5 skott i följd och så mäter du center till center inte yterkant till ytterkant, iofs ska det ju var en tavla med.

Det finns en tråd för stående 25m att delta i, lite fler skott dock, säter du 13mm stånde då så är du bra.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Sir Ville 30 okt 2015, 20:37

Jycken skrev:För att följa länken så måste du registera dig.


Sköt denna precis stående med bullpup Hatsalainen Sir Ville nightmare ;) edition bt68. Det är ju trots allt halloween. Får 28m hemma som max o ville egentligen presentera en tavla på 50m men då blir det till att åka till stugan ca 2h bort. Har inte haft möjlighet till det ännu pga småttingar i familjen. Tänkte att denna är iallafall en fingervisning till vad bössan klarar efter MYCKET pyssel o kärlek samt ny stock. BOOOOHHHH sir ville BOOOOOOH ;)


Skrämmande. Äcklande. Vet inte i vilken ordning :-)
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Leopold 30 okt 2015, 20:40

Jycken skrev:För att följa länken så måste du registera dig.


Sköt denna precis stående med bullpup Hatsalainen Sir Ville nightmare ;) edition bt68.


Gött att se :thumbupp:

Jag har ju fått viss insikt i vad mindre blåblodiga bössor kan prestera med litet handpåläggning, i stort sett likvärdigt - vad gäller fjäderbössor då. Varför skulle inte samma kunna gälla för pcp.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Jycken 30 okt 2015, 21:06

Asså jag läste lite vad Hardbard skrivit o kände att det var dags att fylla på med lite info kring med vad min bullpup presterar vilket jag lovade vid tidigare inlägg typ sid 3. Ja det blev tre skott pga att träbiten hoppade undan efter sista skottet. Hann inte ut o fixa målet pga blöjbyten, hungriga ungar och att sol jäveln går ner så förbannat snabbt såhär års.
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Jycken 31 okt 2015, 00:26

Tänkte inte på det först men C-t-C 8mm på 28m stående är inte så tokigt. Skjuter inte mycket bättre med mina andra pcp på det avståndet. Måste nog upp till 50m med fullt stöd för att kunna rensa agnarna från vetet. Tror turken kommer sköta sig bra även där pga LW pipan på den.
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Silwer 31 okt 2015, 00:31

Stående 50m?

Krävs det för att sortera ut dettta?

Sätt en 25m stående enl. Forumet först.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Sir Ville 31 okt 2015, 09:29

Och när det är avklarat så är det dax för 50m skytte med stöd. Då ser vi vad själva bössan kan mustera ur sig.
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Bullpup 96 31 okt 2015, 09:36

Ja, en 50m tavla med fullt stöd tycker jag är betydligt mer intressant än 25m stående. Jag vill ju se vad bössan klarar av liksom. :thumbupp:
Användarvisningsbild
Bullpup 96
 
Inlägg: 981
Blev medlem: 13 jun 2015, 18:31
Ort: Asgard
Tack utdelade: 127 gång
Tackad: 64 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: The Cricket Club
Luftvapen favorit: Cricket

Re: Förbättringar Hatsan BT65?

Inläggav Jycken 31 okt 2015, 12:49

Silwer skrev:Stående 50m?

Krävs det för att sortera ut dettta?

Sätt en 25m stående enl. Forumet först.


Silver stressa inte igenom inläggen... Jag skriver inget om stående skjutning på 50m.

Grejen jag vill få fram att Hatsalainen plattformen går att få väl skjutande men det krävs arbete. Sen att man får en bössa där passningen på delarna är hyfsat bra och att de inte våldtagit pipan innan montering. Syntet stocken flexar på tok för mycket och påverkar precisionen. Ny stabil stock var rätt medicin för min bössa.
Jycken
 
Inlägg: 354
Blev medlem: 02 jul 2009, 12:22
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Airguns

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer