Ny BSA competetion

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Ny BSA competetion

Inläggav Silwer 24 sep 2014, 19:01

BSA Gold Star SE blev det tydlien av denna, ute nu.

Bild

Finns i ett par andra stockutföranden med även Union Jack stocken.
Pris 899£
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ny BSA competetion

Inläggav Oden 24 sep 2014, 19:28

Tycker det är trevligt att BSA släpper nya saker :arrow: Men är inte lika förtjust i att de använder de gamla namnen de hade på fjäderbössorna.
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: Ny BSA competetion

Inläggav Silwer 24 sep 2014, 19:31

DEt är äldre än så det är ett MC namn de använde som i sin tur gav den gamla modellen av luftbössa sitt namn, BSA gillar det här med återanvändning av gamla namn.

Men i sak har du rätt, det går ju faktikst tat komma upp med nåt nytt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ny BSA competetion

Inläggav Oden 24 sep 2014, 19:33

Ja alla passande namn kan ju inte vara upptagna ;)
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: Ny BSA competetion

Inläggav Silwer 25 sep 2014, 22:09

Jo, den en av 3 alternativ (2 är laminatkolvar och en är valnöt) så det är ju inget tvång, men du måste förstå tat det här är en brittisk historia för en brittisk köpkrets förs och främst.

Bild

Du kan som sagt välja om du gillar bössan.

Att vara patriotiskt är ansett som rasistiskt i Sverige men i princip inga andra länder, sen kan man ju givetvis diskutera hur det ska uttryckas, jag är förvånad at inte de krafstillverkarna i USA av luftvapen har släppt vapen helt ikläda stars and stipes, när det kommer till vulgär vidrig design är de ju annars i princip alltid i topp.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ny BSA competetion

Inläggav TheFoes 26 sep 2014, 15:49

Silwer skrev:Jo, den en av 3 alternativ (2 är laminatkolvar och en är valnöt) så det är ju inget tvång, men du måste förstå tat det här är en brittisk historia för en brittisk köpkrets förs och främst.

Bild

Du kan som sagt välja om du gillar bössan.

Att vara patriotiskt är ansett som rasistiskt i Sverige men i princip inga andra länder, sen kan man ju givetvis diskutera hur det ska uttryckas, jag är förvånad at inte de krafstillverkarna i USA av luftvapen har släppt vapen helt ikläda stars and stipes, när det kommer till vulgär vidrig design är de ju annars i princip alltid i topp.

Det är sjukt tycker jag,,, jag är inte svensk från början,,, men kan känna med dem svenskar som känner sig som en minoritet pga sånna här saker.... Sorry för offtopic vill inte göra något politiska uttalande men var tvungen att säga detta.
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Re: Ny BSA competetion

Inläggav Silwer 26 sep 2014, 16:17

Men du är svensk nu känner du?
Du har språket och du har accepterat Sverige det är allt egentligen.

Jag menade inte tat vi skulle klä in utrustningne i vår flagga, men jag skulle inte se nåt fel eller stötande i nåt sånt, varför?

Sverige är en av Europas äldsta nationer och tyvärr har vi blivit lärda att trycka ner vår historia, det ska det inte talas om, frågan om det verkligen är det rätta?
Det handlar ju inte om rasism eller nåt sånt alls utan bara vår historia som är gammal.

Nu ska jag inte dra det djupare men bara så du förstår var jag menade.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Ny BSA competetion

Inläggav TheFoes 26 sep 2014, 17:06

Silwer skrev:Men du är svensk nu känner du?
Du har språket och du har accepterat Sverige det är allt egentligen.

Jag menade inte tat vi skulle klä in utrustningne i vår flagga, men jag skulle inte se nåt fel eller stötande i nåt sånt, varför?

Sverige är en av Europas äldsta nationer och tyvärr har vi blivit lärda att trycka ner vår historia, det ska det inte talas om, frågan om det verkligen är det rätta?
Det handlar ju inte om rasism eller nåt sånt alls utan bara vår historia som är gammal.

Nu ska jag inte dra det djupare men bara så du förstår var jag menade.

Ja klart så är det, någon typ av svensk är jag men i några typers ögon kommer dem aldrig acceptera en som det. Hur som helst, USA gör ju en massa vapen som är skräp till stor del men dem är så sjukt patriotiska att dem aldrig skulle erkänna att det är skit. Till skillnad från svenskar som trackar ner och snackar skit om Fx det gäller inte alla. Jag blir intwntresserad av något där det står "made in sweden " för då vet jag att det är bra grejer.
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Följande användare vill tacka TheFoes för detta inlägg
gubbe (26 sep 2014, 18:14)

Re: Ny BSA competetion

Inläggav TheFoes 26 sep 2014, 20:43

Henke 68 skrev:
TheFoes skrev: Jag blir intwntresserad av något där det står "made in sweden " för då vet jag att det är bra grejer.


Tyvärr så finns det snart inget "Made in Sweden" kvar. Det mesta är såld utomlands och resten åker väl sakteligen samma väg. Tråkigt .
Det där med Amerikanerna stämmer verkligen och "proudly made in good ol´US of A" säljer bra däröver. Att grejerna sen är vad dom är är en bisak. Jag har då inte haft många prylar gjorda i USA som håller någon hög kvalité - kan inte komma på nån pryl faktiskt så här på rak arm. :twisted:

Ja det värsta är när dem säger " this savage has great accuracy" sen visar han en tavla som ser ut som om någon dratt en salva med en 12 gauge. Dem håller sig dock till sina inhemsk prylar för det mesta det gillar jag med USA.
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Föregående

Återgå till Bsa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Sponsorer