Rekommendation C02 4.5mm med optik

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 11:46

Tjenare
Hade tänkt att beställa en cr600w 4.5mm och ett Hawke 3-9/40 men det visade sig vara lite svårt att få tag i just nu. Är som många andra förtjust i kvalitet och helt klart precision även om det kanske mest kommer användas som en kul grej på tomten. Kanske med en förhoppning om att någon i familjen hittar ett lite djupare intresse i det hela.

Det vara lite dyrare än ovanstående men locka helst inte med något 3x så dyrt då jag kommer börja snegla på det och köpa mig något som jag egentligen inte behöver. :)

Långt till närmaste dykaffär och vill inte gärna stå och handpumpa med tjatande gossar runt om så CO2 är nog det som gäller. Kanske mest 10m avstånd på tavla.

Tips?
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Desaleux 15 jun 2020, 13:09

Inom budget en crosman 1077 paket från cabom för komma under 3 med ett kikarsikte till luft bössan har Double Action vilket gör att den är mer än 3 j begränsningen utan 10 j.
Diana 23. :
Custom1= proelia Atom sport SPA B1-1 pistong lättnad 22 g(.177+1/2R)förlängd kolv 37/Atomsport 4x32 :
Custom2 =proelia Atom sport : SPA B1-1 pistong lättnad 22g(.177+1/2R)med avtryckare slavia 624 förlängd kolv 36/Briv 4x32.
Användarvisningsbild
Desaleux
 
Inlägg: 1398
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:04
Ort: Kalix
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 102 gånger i 81 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: Fjäder

Följande användare vill tacka Desaleux för detta inlägg
Slabbbe (15 jun 2020, 16:06)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav ahayeah 15 jun 2020, 13:36

Slabbbe skrev:Långt till närmaste dykaffär och vill inte gärna stå och handpumpa med tjatande gossar runt om så CO2 är nog det som gäller. Kanske mest 10m avstånd på tavla.

Tips?


Fjäder...
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Följande användare vill tacka ahayeah för detta inlägg
Slabbbe (15 jun 2020, 16:06)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav börne 15 jun 2020, 14:45

Slabbbe skrev:då jag kommer börja snegla på det och köpa mig något som jag egentligen inte behöver. :)

Men det är ju kul med fina prylar... Jag lyckas alltid till slut övertala mig själv om att det jag först tänkt mig köpa inte duger :-)

Denna ska enligt dom som gillar CO2 vara helt ok... själv avskyr jag den drivkällan som pesten, men alla är vi olika. För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Slabbbe (15 jun 2020, 16:06)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 16:05

börne skrev:
Slabbbe skrev:då jag kommer börja snegla på det och köpa mig något som jag egentligen inte behöver. :)

Men det är ju kul med fina prylar... Jag lyckas alltid till slut övertala mig själv om att det jag först tänkt mig köpa inte duger :-)

Denna ska enligt dom som gillar CO2 vara helt ok... själv avskyr jag den drivkällan som pesten, men alla är vi olika. För att följa länken så måste du registera dig.



Jomen visst är det kul :-) ... men det verkar vara lite snålt med schyssta grejjer med CO2 eller har jag missat något helt?
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 16:15

ahayeah skrev:
Slabbbe skrev:Långt till närmaste dykaffär och vill inte gärna stå och handpumpa med tjatande gossar runt om så CO2 är nog det som gäller. Kanske mest 10m avstånd på tavla.

Tips?


Fjäder...


undrar om det inte blir lite samma där... tjatande gossar mellan varje skott då. Kanske får köpa två? En schysst till mig och en enkel till resten av familjen :lol:
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 16:20

Desaleux skrev:Inom budget en crosman 1077 paket från cabom för komma under 3 med ett kikarsikte till luft bössan har Double Action vilket gör att den är mer än 3 j begränsningen utan 10 j.

Mja alltså inte under 3 tusen utan under 3x(priset jag tänkte lägga) så alltså inte gärna 10.000. Men det verkar svårt att hitta lite "bättre" co2, stämmer det?
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Silwer 15 jun 2020, 16:27

jo det är bajssnik, strunta i det plastic skiten.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav börne 15 jun 2020, 16:57

Du har rätt... går du upp i pris så är det PCP som gäller vad gäller denna typ av vapen. Finns fina match pistoler med CO2 men då begagnade, idag skulle jag tro det är PCP som gäller även där till största del.

CO2 är mer för billiga pistoler & lekbössor.

Artemisen är nog det jag själv hade kollat på om jag skulle köpa gevär för så pass lite & CO2.

Men då jag ogillar CO2 personligen hade det då blivit deras PCP version PR900W . En på skytteklubben har en & hans går riktigt fint, dock med licens så den ger ju lite mer fart. Lite kul, undrar hur många som har licens på en sådan :)

Dock lägger jag mer pengar, jag är sån vilket i längden blir billigare skulle jag tro. Fortfarande nöjd med dom vapen jag köpt & inga planer på att sälja eller byta ut. Men så tänker ju inte alla & det blir ju en stor utgift.

Det billigaste PCP alternativet som ger erkänt bra & problemfritt ägande med bra precision är nog den enkla & beprövade FX Typhoon för 4.450 kr eller 4.995kr för magasin versionen hos Hurricane.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 17:38

börne skrev:Du har rätt... går du upp i pris så är det PCP som gäller vad gäller denna typ av vapen. Finns fina match pistoler med CO2 men då begagnade, idag skulle jag tro det är PCP som gäller även där till största del.

CO2 är mer för billiga pistoler & lekbössor.

Artemisen är nog det jag själv hade kollat på om jag skulle köpa gevär för så pass lite & CO2.

Men då jag ogillar CO2 personligen hade det då blivit deras PCP version PR900W . En på skytteklubben har en & hans går riktigt fint, dock med licens så den ger ju lite mer fart. Lite kul, undrar hur många som har licens på en sådan :)

Dock lägger jag mer pengar, jag är sån vilket i längden blir billigare skulle jag tro. Fortfarande nöjd med dom vapen jag köpt & inga planer på att sälja eller byta ut. Men så tänker ju inte alla & det blir ju en stor utgift.

Det billigaste PCP alternativet som ger erkänt bra & problemfritt ägande med bra precision är nog den enkla & beprövade FX Typhoon för 4.450 kr eller 4.995kr för magasin versionen hos Hurricane.


OK tack, ja jag har sett att ni nämner den där Typhoon lite här och där. Kanske hamnar där någonstans ändå. En fråga som såklart speglar att detta inte är riktigt min värld (ännu iaf). Det råkar inte kännas lite fånigt att stå och blåsa in luft i grejerna? Absolut inte menat som något tarvligt för jag förstår att det är en seriös, vanlig och bra (bäst?) lösning... men jag är ändå lite orolig att jag skulle känna mig som en ballongförsäljare när jag står och fyller på luft.
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav börne 15 jun 2020, 17:59

Slabbbe skrev:Det råkar inte kännas lite fånigt att stå och blåsa in luft i grejerna?

Haha.... Det har jag inte ens funderat på, skulle tro att du som alla andra kan pumpa din bössa utan att känna dig som en ballongförsäljare :lol:

Men dom flesta som skjuter mycket eller hållit på ett tag använder dykflaska eller speciella kompressorer då man till slut tröttnar på att pumpa, då fyller man på några sekunder. Dock är det ytterligare en kostnad.

Både PCP & CO2 har väl sina fördelar, inköpspriset för en CO2 bössa är såklart lägre. Dock ska patroner köpas, skjuter man i snabb följd blir patronen kall & du tappar fart, det ger inte samma möjlighet om man vill ha ett vapen med licens & möjlighet till mer kraft. Utbudet av lite finare precisionsvapen om man är ute efter det är obefintlig.

PCP ger många skott på en fyllning, man kan välja att skjuta i 10J eller söka licens & skjuta med betydligt mer kraft. Dock krävs nåt att fylla med, pump dykflaska eller en kompressor. Väljer man flaska ska den fyllas av en dykklubb eller liknande för en slant, varar dock länge om man köper en 7 liters eller mer.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Slabbbe (15 jun 2020, 20:54)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Wallace 15 jun 2020, 20:44

Hej

Walther lever action. Enkel, rolig och bra kvalitet. Med 12g adapter blir Co2 påfyllning billigare.

Nu är de iofs inte så billiga så den hamnar kanske utanför budget. Den är min go-to plinker. Perfekt komplement till de äldre match bössor jag har.
Användarvisningsbild
Wallace
 
Inlägg: 221
Blev medlem: 03 sep 2011, 07:08
Ort: Hägersten / Telefonplan
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 12 gånger i 10 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms TX200

Följande användare vill tacka Wallace för detta inlägg
Slabbbe (15 jun 2020, 21:18), Luftpangarn (15 jun 2020, 22:47)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 21:05

börne skrev:
Slabbbe skrev:Det råkar inte kännas lite fånigt att stå och blåsa in luft i grejerna?

Haha.... Det har jag inte ens funderat på, skulle tro att du som alla andra kan pumpa din bössa utan att känna dig som en ballongförsäljare :lol:

Men dom flesta som skjuter mycket eller hållit på ett tag använder dykflaska eller speciella kompressorer då man till slut tröttnar på att pumpa, då fyller man på några sekunder. Dock är det ytterligare en kostnad.

Både PCP & CO2 har väl sina fördelar, inköpspriset för en CO2 bössa är såklart lägre. Dock ska patroner köpas, skjuter man i snabb följd blir patronen kall & du tappar fart, det ger inte samma möjlighet om man vill ha ett vapen med licens & möjlighet till mer kraft. Utbudet av lite finare precisionsvapen om man är ute efter det är obefintlig.

PCP ger många skott på en fyllning, man kan välja att skjuta i 10J eller söka licens & skjuta med betydligt mer kraft. Dock krävs nåt att fylla med, pump dykflaska eller en kompressor. Väljer man flaska ska den fyllas av en dykklubb eller liknande för en slant, varar dock länge om man köper en 7 liters eller mer.


Toppen, tack för all info. Om man har 10J och en kaliber större än 4.5 mm så har jag tolkat det som att man typ måste lobba in skotten mot mål men funkar 4.5 bra även om man senare vill köra på mer kraft och licens eller dyker det då upp fördelar med någonting grövre?
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 15 jun 2020, 21:30

Wallace skrev:Hej

Walther lever action. Enkel, rolig och bra kvalitet. Med 12g adapter blir Co2 påfyllning billigare.

Nu är de iofs inte så billiga så den hamnar kanske utanför budget. Den är min go-to plinker. Perfekt komplement till de äldre match bössor jag har.


Aha, OK cool i min okunskap utgick jag från att allt som ser ut som något annat än det vanliga är mer design och mindre funktion. Skulle kanske också kunna vara något, tack!
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Luftpangarn 15 jun 2020, 23:18

Jag älskar CO2 drift. Men förmodligen designas de mer påkostade (=dyra) vapnen för marknader där mer än 16Joule effekt är licensfritt. Därför är urvalet av bra CO2 gevär, dvs med god precision, ganska begränsat.

Vill du ha ett enkelt gevär för ett skott åt gången, är QB78 en riktig klassiker. 1299kr För att följa länken så måste du registera dig.



Det geväret älskar jag i 5,5mm. Det ersätter min kärlek för Husqvarna .22 lr (5,5mm).

Det geväret Börne tipsade om, Umarex Hämmerli 850, är mitt favoritgevär. Det har en Lothar Walther pipa, vilket ger helt enastående precision. Jag tror inte det existerar något annat CO2 gevär med den precisionen. Det har 8-skotts revolvermagasin, som aldrig krånglar.

Trodde aldrig jag skulle gilla syntetstock. Men är dum om man inte kan ändra sig! :-)

Artemis CR600W är enligt min mening, mindre stabilt. Kvaliteten varierar mellan exemplar, såvitt jag kunnat bedöma. Pipändarna = "kröning" , kan se ut hur fan som helst. Det gör det inte på QB78, och Umarex Hämmerli 850 har exemplariskt fin pipa. Men värst på Artemis, är att magasinen är en djäkla strulhistoria från början till slut.

Om man inte vill skjuta tavlor med 5mm breda ringar (=normal gevärstavla), så finns väldigt många roliga CO2 gevär.

Tex verkar Ruger 10/22 halvautomat skitkul - fast jag saknar personlig erfarenhet.

Walther lever action säger de har ok precision - men vad jag läst, är det kanske inte riktigt "på kornet". Men bra!

Gevären för 88g CO2 patroner, "måste" man köpa en 2x12g adapter till. Annars blir det dyrt.

Billiga CO2 patroner för3:40kr hittar du hos Versandhaus Schneider, och portot är inte så mycket värre än från Sverige.

Varför gillar jag CO2? Det är billigt, enkelt och bekvämt. Naturligtvis måste man ha CO2 patroner hemma, men det gäller tex även krutvapen. :-) Bulor är också bra att ha... :lol:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2020
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 257 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Slabbbe (16 jun 2020, 08:36)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Luftpangarn 15 jun 2020, 23:40

OBS! Det är inte alltid så enkelt att montera kikarsikten på alla gevär! Laddutrymmet i kombination med siktets tub, funkar inte alltid så bra. Och om siktets okular skall hamna på rätt avstånd till ögat, kan det krävas mycket dyrbara fästen.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2020
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 257 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Slabbbe (16 jun 2020, 08:32)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav börne 16 jun 2020, 06:09

Slabbbe skrev:
börne skrev:
Slabbbe skrev:Det råkar inte kännas lite fånigt att stå och blåsa in luft i grejerna?

Haha.... Det har jag inte ens funderat på, skulle tro att du som alla andra kan pumpa din bössa utan att känna dig som en ballongförsäljare :lol:

Men dom flesta som skjuter mycket eller hållit på ett tag använder dykflaska eller speciella kompressorer då man till slut tröttnar på att pumpa, då fyller man på några sekunder. Dock är det ytterligare en kostnad.

Både PCP & CO2 har väl sina fördelar, inköpspriset för en CO2 bössa är såklart lägre. Dock ska patroner köpas, skjuter man i snabb följd blir patronen kall & du tappar fart, det ger inte samma möjlighet om man vill ha ett vapen med licens & möjlighet till mer kraft. Utbudet av lite finare precisionsvapen om man är ute efter det är obefintlig.

PCP ger många skott på en fyllning, man kan välja att skjuta i 10J eller söka licens & skjuta med betydligt mer kraft. Dock krävs nåt att fylla med, pump dykflaska eller en kompressor. Väljer man flaska ska den fyllas av en dykklubb eller liknande för en slant, varar dock länge om man köper en 7 liters eller mer.


Toppen, tack för all info. Om man har 10J och en kaliber större än 4.5 mm så har jag tolkat det som att man typ måste lobba in skotten mot mål men funkar 4.5 bra även om man senare vill köra på mer kraft och licens eller dyker det då upp fördelar med någonting grövre?

Personligen säger jag .177 upp till 16J sen .22 upp till 45J. Mer effekt än så har jag ingen erfarenhet av utom med 22lr.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Slabbbe (16 jun 2020, 08:32)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 16 jun 2020, 08:56

Luftpangarn skrev:Jag älskar CO2 drift. Men förmodligen designas de mer påkostade (=dyra) vapnen för marknader där mer än 16Joule effekt är licensfritt. Därför är urvalet av bra CO2 gevär, dvs med god precision, ganska begränsat.

Vill du ha ett enkelt gevär för ett skott åt gången, är QB78 en riktig klassiker. 1299kr För att följa länken så måste du registera dig.



Det geväret älskar jag i 5,5mm. Det ersätter min kärlek för Husqvarna .22 lr (5,5mm).

Det geväret Börne tipsade om, Umarex Hämmerli 850, är mitt favoritgevär. Det har en Lothar Walther pipa, vilket ger helt enastående precision. Jag tror inte det existerar något annat CO2 gevär med den precisionen. Det har 8-skotts revolvermagasin, som aldrig krånglar.

Trodde aldrig jag skulle gilla syntetstock. Men är dum om man inte kan ändra sig! :-)

Artemis CR600W är enligt min mening, mindre stabilt. Kvaliteten varierar mellan exemplar, såvitt jag kunnat bedöma. Pipändarna = "kröning" , kan se ut hur fan som helst. Det gör det inte på QB78, och Umarex Hämmerli 850 har exemplariskt fin pipa. Men värst på Artemis, är att magasinen är en djäkla strulhistoria från början till slut.

Om man inte vill skjuta tavlor med 5mm breda ringar (=normal gevärstavla), så finns väldigt många roliga CO2 gevär.

Tex verkar Ruger 10/22 halvautomat skitkul - fast jag saknar personlig erfarenhet.

Walther lever action säger de har ok precision - men vad jag läst, är det kanske inte riktigt "på kornet". Men bra!

Gevären för 88g CO2 patroner, "måste" man köpa en 2x12g adapter till. Annars blir det dyrt.

Billiga CO2 patroner för3:40kr hittar du hos Versandhaus Schneider, och portot är inte så mycket värre än från Sverige.

Varför gillar jag CO2? Det är billigt, enkelt och bekvämt. Naturligtvis måste man ha CO2 patroner hemma, men det gäller tex även krutvapen. :-) Bulor är också bra att ha... :lol:


Toppen, då kör vi på Umarex 850. Såg att Versandhaus Schneider vill ha fotokopia på körkort via mail... är det något som ni glatt brukar skicka? Tänker säkerhet/identitetsstölder här.
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Marsi 16 jun 2020, 09:10

Brukar inte gilla att skicka det heller, men Schneider är gamla och seriösa. Annars får man ju inte grejorna, så det är ju bara att välja.

Jag valde att shoppa och skickade snällt in....
Marsi
 
Inlägg: 293
Blev medlem: 14 jun 2017, 19:03
Ort: Ödåkra
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 65 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms EV2 mk4

Följande användare vill tacka Marsi för detta inlägg
Slabbbe (16 jun 2020, 09:37)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 16 jun 2020, 09:41

Marsi skrev:Brukar inte gilla att skicka det heller, men Schneider är gamla och seriösa. Annars får man ju inte grejorna, så det är ju bara att välja.

Jag valde att shoppa och skickade snällt in....


Tack, ok, då gjorde jag det också då
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Luftpangarn 16 jun 2020, 12:57

Slabbe, du såg att Umarex 850 säljs i paket med både kikarsikte och 2x12g gaspatronadaptern?
För att följa länken så måste du registera dig.

Finns både i 4,5mm och 5,5mm.

Förstår mig inte riktigt på prisskillnaden för olika beställningsmängder CO2 patroner. Jag köper "50-pack" för 15 Euro. (Det är märkesvara, men utan kartong - kommer ihopsvepta med plastfilm. Förmodligen därför de kan erbjuda det låga priset.)
För att följa länken så måste du registera dig.



Släng med ett par burkar JSB RS diaboler också. Med magasin tenderar i alla fall jag, att ösa på rätt bra med skotten. :-)

Vill du ändra i ordern, brukar det funka inom någon dag. Betala bara billiga portot! Det kommer i alla fall på 4-5 dagar.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2020
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 257 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Slabbbe (16 jun 2020, 13:36)

Re: Rekommendation C02 4.5mm med optik

Inläggav Slabbbe 16 jun 2020, 13:39

Luftpangarn skrev:Slabbe, du såg att Umarex 850 säljs i paket med både kikarsikte och 2x12g gaspatronadaptern?
För att följa länken så måste du registera dig.

Finns både i 4,5mm och 5,5mm.

Förstår mig inte riktigt på prisskillnaden för olika beställningsmängder CO2 patroner. Jag köper "50-pack" för 15 Euro. (Det är märkesvara, men utan kartong - kommer ihopsvepta med plastfilm. Förmodligen därför de kan erbjuda det låga priset.)
För att följa länken så måste du registera dig.



Släng med ett par burkar JSB RS diaboler också. Med magasin tenderar i alla fall jag, att ösa på rätt bra med skotten. :-)

Vill du ändra i ordern, brukar det funka inom någon dag. Betala bara billiga portot! Det kommer i alla fall på 4-5 dagar.

Nej men ok, grymt... supertack för alla tips!
Slabbbe
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jun 2020, 08:45
Tack utdelade: 35 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

  • Sponsorer