Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69
Largonator skrev:Varför blir det alltid såhär att man "behöver" dyrare och dyrare saker ju mer man sitter och kollar :D
Luftpangarn skrev:CO2 ger minst lika jämt tryck för noll kronor, typ.
Luftpangarn skrev:Börne och andra PCP förespråkare,
det här kan vi hamra hur mycket som helst. PCP regulaturer som man normalt får köpa extra för tusen spänn, och eftermontera, lämnar sisådär 50-60 bar tryck.
Med CO2 får man extremt stabilt detta tryck, jämfört en normal oregulerad PCP bössa. Dvs du måste alltid slå på 1'000kr på en PCP bössa, för att få jämförbar jämnhet i tryck med en CO2 driven bössa.
Vad gäller kostnad, vill jag minnas att du just tagit upp krut .22LR Det kostar garanterat flera gånger mer än att skjuta CO2 per skott. Jag räknar ca 50-75 öre per skott med mina CO2 gevär. Det tycker jag det är värt.
Jag har väldigt svårt att se kostnaden som så himla viktig. Särskilt inte om man antingen köper svindyra dykartuber, som dessutom är besvärliga att få fyllda, eller måste pumpa som en galning med fotpump, och vid detta laget orkar man knappt läsa min mening, men det är bara 50 pumptag kvar...
En dykartub och fyllkit kanske kostar 4'000kr. För det får jag sådär 1'100 CO2 patroner, och typ 70-100'000 skott. Man måste med andra skjuta SJUUUKT mycket, för att spara pengar med PCP. Bortsett från att man dessutom måste leta brandstationer och dykarklubbar för att fylla sina kolfibertuber.
Ja, CO2 funkar inte bra under typ +8 grader. Men det gör varken mina fingrar eller skyttehumör heller. Så för mig, är det en akademisk fråga.
Luftpangarn skrev:Vad gäller kostnad, vill jag minnas att du just tagit upp krut .22LR Det kostar garanterat flera gånger mer än att skjuta CO2 per skott.
lupak skrev:Skriv gärna i din profil var du bor, det kanske finns någon i närheten som kan vara behjälplig i val eller har något du kan prova.
skånepåg skrev:en fråga lite kvickt om co2, jag trodde att om man stoppa in en co2 tub även om det var +20 grader, så sjunker hastigheten för varje skott hela tiden..
Såg en video på en crosman 1077 där de körde crony, speeden sjönk hela tiden.
Largonator skrev:Dykartub verkar ju kosta ungefär som en pump, är väl lika bra att köpa tub istället då?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster