Japanskt Sharp sink .22

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Japanskt Sharp sink .22

Inläggav Silwer 17 jan 2020, 20:04

Vi tar en inte vacker, rätt liten och japansk Sharp Innova II pumpbössan fråpn vidderna.
Trät? Ja det är trä som bygd av typ en billug målad möbeldel eller nåtmen slår iaf plast, men sånt är i stället blocket gjort av på utsidan ibland har det vittrat sönder av ålder och förvaring har jag sett nu.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Räfflad naken pipa i en shroud/sleeve av äktaste plaströr, hopplösa standardsikten, ett runt hål i en plåt bak som man ska försöka se kornet i, oirtaget och japanskt rödpunktsikte i stället, passande här nu men 90tal dock, mitt bästa fö lika bra som Aimpoint var helt ärlgt, då iaf.
Tanken var att då jag hade bytt packningar skjuta npn serie åt Gubbe pp forumet, han drömde om en spn här som ung och inte växte de på trän här, licens skulle krävts ock troligen smussla hem den från anbat land tex.

Väger knappt nåt, de amerkanska Sherdan streak har överläge i allt egentlugen utom.............effekt.
Denna är en .22 pumpar man 8ggr( vill helst ej bara test) så blpste den ur sig en 15gr diabol i runt 250ms, vapnet saknar liksom tex vårt svenska Excellent hammarfjäderoich hammare, det ör avtryckaren som öppnar upp ventuien och tpmmer direkt.

Samma bieffekt uppkommer med, ju hårdare ju pumpar ju hårdare är avtrycket, dock i mindre grad än excellent tycker jag.
Pumpen iåknarrar ich klapprar så ett andra skott är fantasier hehe, men pumpen är effektivare än de andra från förr.

Från sent 70tal till 1988 stpr det om den att en öht existwrade, detta är simolaste modelken, Victory ch Ace var bättre bygda totalt.

Hittade den för ett bra tag sen på en marknad, man går o glor på allt skit plötslugt såg jag det, trodde unte mina ögon omöjlugt borde det vara, ingen hade ens! Itresserat sig för den lilla pluttbössan, 400kr köp omedelbart.
Men packningarba särskilt pumpen var tokslut, stenhprd släpte flrbi lyft ich läckte skit!!.

Inga delar på nätet Chambers osv, nix ich nej var det.
Orungar kunde man ju fixa nen pumpendås puck kan då inte jag tillverka, så den blev liggande i år, fick en del förfrpgan om försäljning frpn persiner med luknande vapen, men äh.

Sen kom ju de hör kinakopiorna i helplast inte ebåns en träbit på .177 allihop, tror knappt nån såldes hit? de borde ju varit ön billigare än dessa var nya för det var de.
Men de ade packningsreniveringsats och pucken för pumpen flr dem, man kunde bara hoppas de kopierat duameterrar rött
Köp och pumphuvesoackningen var bra men ett helvete att pressa pp och för tjock så pumpen stod öppen, men de har uaf justerbar slaglängd så till slut fick jag det så rött jag orkade.

Nu höll den luften minsan.
Mintering av rödpunkt och så.......inte mycket sen dess.

Kan förstå en yngre flrr sukta efter den, vad gav den effekten säg i mitten av 80talet? Inte mnga, en haje PUMPVAPEN inser man fort även om man inte måste oressa i max.
Nu läcker den säkert igen, hade gärna satt några serier och sett om den var duglig eller skräp enbart.

Sharp bygde dem för export med en hög liknande vapen, även pipspännare och dylkt långt tillbaka i tiden, USA har sina baser där och de handlade på sig dessa och de finare med, själva verkar japanerna isf enbart skjutit 1m match inget utanför.
Sharp fick avveckla hela rubbet runt 85, men kopior kan ju funnits, just .177 verkar varit lag, de är alltid det till skillnad mod de koreansjåka luftjaktsvapnen tex.

Vapnet fanns med i Dahlmans bok om luftgevär fö, amerikaner tog hem dem, fanns brittiska med ett hål för övertryck mad 16J

Idag är det för jobbgt att använda, men jag såg en cool grej, nån hade tagit en standard HW77 kolv och stoppat i den passande, sen då kapat så en del av framstocken sitter på pumparmen, riktigt snyggt.
Och så såg den vuxen ut..

De dyrare hade metallblock tex, ok plasten är inte legoaktig elker mjukplast utan verkar härdig, men åren går..

För att följa länken så måste du registera dig.


Öppen matarknapp som åker ut när nan trycker på spärren.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Följande användare vill tacka Silwer för detta inlägg
1qaz1qaz (17 jan 2020, 20:47), gubbe (17 jan 2020, 21:20), pontiac-69 (18 jan 2020, 14:18)

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster

  • Sponsorer