Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Gordon skrev:Priskillnad en FX Crown inklusive ett Hawk... Lätt val ;-)
Gordon skrev:Googlade lite på "elmotor broms" fick först lite bilder på motorer med en spak som jag då drar slutsatsen att det är någon form av mekanisk broms. Denna variant kan vi utesluta något sådant finns inte på min motor...
Jag fick även träff på någon form av lamellbroms typ denna För att följa länken så måste du registera dig. men jag har svårt att se vad denna skulle kunna sitta.
Vi vänder på steken... Motorn kommer från en Telfer, dvs en vinsch. Något liknande denna ( För att följa länken så måste du registera dig.)
och så här i efterhand med facit i hand går ju aldrig denna motor några längre stunder
Förövrigt så verkar det gå betydligt långsammare att fylla tuben över 200bar. Är självklart införstådd med att motståndet ökar med trycket men det blev sådan markant skillnad vid gränsen 200bar. Det finns inga läckor eller liknande, stänger man tuben far trycket upp till 300bar som ingenting.
Slutsats Dubbla pumpar är nog ett måste, sedan är det nog så att man inte ska ha högre tryck i tuben än att man klarar sig. Jag får en känsla av att slitaget ökar oproportionerligt med trycket och eftersom jag klarar mig alldeles utmärkt på 20bar tryckfall drar jag slutsatsen att grejornas livslängd kommer markant förlängas om jag håller mig till 220 bar.
Blir det så att jag blir tvungen att hitta en ny motor är det inga bekymmer med att öka hastigheten något, bättre att ha en motor som går för snabbt och sedan med hjälp av någon form av motorstyrning minska hastigheten. Kan tänka mig att "pumparna" blir varmare ju närmare maxtryck man kommer och då kan det vara lämpligt att sänka hastigheten något...
Pumpen fungerar och jag har fri tillgång till luft och det är ju bra men jag är inte nöjd så det blir till att att sätta sig vid ritbordet... Ikväll ska jag dock öva pistol inför morgondagens skytte
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: börne och 23 gäster