Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav BOT 06 dec 2017, 10:20

För att följa länken så måste du registera dig.



Verkar vara ett mycket prisvärt och trevligt gevär. Lanserades år 2017 min fråga är, finns det någon som har insikt i om det kommer att komma till Sverige ? Jag skulle väldigt gärna vilja ha ett. Tyvärr ligger det på gränsen till lagligt. Vet ej hur många joule men det skjuter 700fps vilket är strax över 200ms

Men en något strypt variant till Sverige kanske ? Vill ha begäret är stort.
Gamo Shadow .177/4.5mm
Crosman M4-177 .177/4.5mm
ASG CZ 75 d Compact .177/4.5mm
BOT
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 dec 2017, 10:06
Ort: Södertälje
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Nej. Ingen klubb, men borde?
Luftvapen favorit: Still looking for it.

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav sfe 06 dec 2017, 14:30

Verkar kul! Är väl kanske inte så troligt att vi får se det här i Sverige till överkomligt pris dock.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav BOT 06 dec 2017, 15:12

sfe skrev:Verkar kul! Är väl kanske inte så troligt att vi får se det här i Sverige till överkomligt pris dock.

I tanke på att det är det billigaste pcp drivna semi automatiska geväret i usa.

Så torde det bli det billigaste i Sverige också även fast priset så klart blir högre. Man kan väl räkna 30& högre pris som rimligt om man kollar diverse crosman och hatsan produkter som redan finns i Sverige.

Det kostar drygt 1200kr i usa. Så 2000kr i Sverige är kanske inte omöjligt.

Verkar vara ett riktigt rolig gevär iaf som jag blir superglad om jag får se i svensk handel
Gamo Shadow .177/4.5mm
Crosman M4-177 .177/4.5mm
ASG CZ 75 d Compact .177/4.5mm
BOT
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 dec 2017, 10:06
Ort: Södertälje
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Nej. Ingen klubb, men borde?
Luftvapen favorit: Still looking for it.

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav Leopold 06 dec 2017, 19:46

Priset i US verkar ju billigt rent dollarmässigt. Men kolla noga på de omdömen som användarna/köparna gett bössan: tycks vara väldigt ojämn kvalitet kryddat med vissa generella bekymmer som extremt hårt och oförutsägbart avtryck, läckage är vanligt förekommande. Flera av kunderna har bytt bössan både två och fler gånger.

Ärligt talat skulle jag råda dig att kika på andra bössor efter att ha ögnat igenom de reviews som presenteras på Pyramydair. Sedan tillkommer givetvis bekymmer med tull & moms om man skulle lyckas beställa direkt från USA genom exportrestriktioner osv men det var en annan tråd. Från USA är det närmast garanterat att det fastnar i tullen så det måste man räkna in i budgeten.

Ledsen att jag inte låter mer positiv men jag måste vara 100% ärlig, ingen vits att sitta och hålla med för syns skull.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
Kapten Kamin (06 dec 2017, 21:15), ZaphodB (29 aug 2018, 15:09)

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav BOT 06 dec 2017, 23:23

Leopold skrev:Priset i US verkar ju billigt rent dollarmässigt. Men kolla noga på de omdömen som användarna/köparna gett bössan: tycks vara väldigt ojämn kvalitet kryddat med vissa generella bekymmer som extremt hårt och oförutsägbart avtryck, läckage är vanligt förekommande. Flera av kunderna har bytt bössan både två och fler gånger.

Ärligt talat skulle jag råda dig att kika på andra bössor efter att ha ögnat igenom de reviews som presenteras på Pyramydair. Sedan tillkommer givetvis bekymmer med tull & moms om man skulle lyckas beställa direkt från USA genom exportrestriktioner osv men det var en annan tråd. Från USA är det närmast garanterat att det fastnar i tullen så det måste man räkna in i budgeten.

Ledsen att jag inte låter mer positiv men jag måste vara 100% ärlig, ingen vits att sitta och hålla med för syns skull.

Hej nej jag förstår hur du tänker.

Importera något vapen är inte heller något jag har tänkt försöka ge mig på ens var mest nyfiken på om denna nya bössa skulle komma till några svenska återförsäljare.
Gamo Shadow .177/4.5mm
Crosman M4-177 .177/4.5mm
ASG CZ 75 d Compact .177/4.5mm
BOT
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 dec 2017, 10:06
Ort: Södertälje
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Nej. Ingen klubb, men borde?
Luftvapen favorit: Still looking for it.

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav JackSpratt 07 dec 2017, 08:42

Bortsett från att just denna bössa (som häromdagen kostade 99,99 US $!) tycks vara av sämre kvalitet och behöver bättre packningar, så går det visst bra att köpa per internet från Pyramydair. Du får dock räkna med ca 30% tullkostnad. Det kan ändå vara värt det. Själv kunde jag inte motstå frestelsen av Webley MkVI.177 Pellet Revolver. Den blev ändå 200 hundra kronor billigare än den BB version som erbjuds nu i Sverige. Co2 pistoler och revolvrar är sällan mer än 10 J. Registrera dig på deras hemsida och skriv in din adress så får du automatiskt fraktkostnad visad. De har även en konverteringsfunktion för specifikationer t.ex. 10 joule = 7,37 ft-lb.
JackSpratt
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 dec 2017, 08:48
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav BOT 07 dec 2017, 11:34

JackSpratt skrev:Bortsett från att just denna bössa (som häromdagen kostade 99,99 US $!) tycks vara av sämre kvalitet och behöver bättre packningar, så går det visst bra att köpa per internet från Pyramydair. Du får dock räkna med ca 30% tullkostnad. Det kan ändå vara värt det. Själv kunde jag inte motstå frestelsen av Webley MkVI.177 Pellet Revolver. Den blev ändå 200 hundra kronor billigare än den BB version som erbjuds nu i Sverige. Co2 pistoler och revolvrar är sällan mer än 10 J. Registrera dig på deras hemsida och skriv in din adress så får du automatiskt fraktkostnad visad. De har även en konverteringsfunktion för specifikationer t.ex. 10 joule = 7,37 ft-lb.

Vet du om dom utför strypningar/restruktioner? Lågkvalitets bössan i fråga ligger lite över lagliga gränsen därför jag var lite nyfiken på en EU / Sverige modell
Gamo Shadow .177/4.5mm
Crosman M4-177 .177/4.5mm
ASG CZ 75 d Compact .177/4.5mm
BOT
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 dec 2017, 10:06
Ort: Södertälje
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Nej. Ingen klubb, men borde?
Luftvapen favorit: Still looking for it.

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav Bara7 07 dec 2017, 11:45

Skriv till dem och fråga, vet jag.

Meddela svaret här på forumet, fler kan vara intresserade av svaret för ev. framtida beställningar. Jag har skrivit till dem ett flertal gånger och alltid fått svar inom ett par dagar.
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav Air 07 dec 2017, 13:36

Skulle ALLDRIG slänga bort pengar på någon Benjamin.
FX Typhoon syntet 4250kr värt varenda krona bra kvaliet skjuter utmärkt
reservdelar finns lätt att få tag på.Lättmekad den har allt som är bra för
ett lågt pris finns ingen PCP i samma klass som kan konkurera där punkt.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav Pryltokig 28 aug 2018, 12:10

Hurricane la ut detta på Facebook i går men det är möjligt den har funnits i Sverige ett tag(?)
För att följa länken så måste du registera dig.




För att följa länken så måste du registera dig.

- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Benjamin wildfire (crosman 1077) pcp Till sverige.

Inläggav Diocletian 28 aug 2018, 13:57

För att följa länken så måste du registera dig.



Du kan välja vilket PCP som helst från USA och länka till snubben som driver sidan. Han kan även strypa bössorna åt dig så att de blir licensfria, tror det kostar 40 dollar eller så, kanske mer (billigt för en tune!) Frakt tillkommer. Läs recensionerna.

Jag har själv tänkt använda tjänsten, men har inget behov just nu. Skulle jag beställa från USA blir det därifrån.

Jag har mejlat Pyramyd Air, och de stryper INTE bössor.
Diocletian
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 jul 2018, 17:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Grönberg, Mickebandsåg och 24 gäster

  • Sponsorer